امضای بیش از ۳۲۰ تفاهم‌نامه یارانه تجاری‌سازی فناوری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش

تهران- ایرنا- معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از امضای بیش از ۳۲۰ تفاهم‌نامه یارانه تجاری‌سازی فناوری به ارزش ۵۵۶ میلیارد تومان در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، علی خیرالدین افزود: یارانه تجاری‌سازی در قالب امضای تفاهم‌نامه بین طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود. این تسهیلات به فناوری‌هایی تعلق می‌گیرد که در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، تفاهم‌نامه تبادل دستاوردهای فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد کنند.

وی با یادآوری نقش موثر این نمایشگاه در همرسانی عرضه و تقاضای فناوری از حمایت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم برای تفاهم‌نامه‌های امضا شده در قالب طرح اعطای یارانه تجاری‌سازی فناوری خبر داد و افزود: تفاهم نامه‌های امضا شده در نمایشگاه در صورت احراز شرایط لازم، از یارانه تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای هر قرارداد برخوردار می‌شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین مبلغ یارانه تجاری‌سازی فناوری به قراردادهای منعقده را پیچیدگی فناوری دانش بنیانی، شرکت عرضه کننده فناوری، میزان صرفه جویی ارزی ناشی از قرارداد، اصالت طرف‌های قرارداد بیان کرد.

تنها تفاهم نامه‌های منعقده در طول برگزاری این نمایشگاه از یارانه موضوع این طرح برخوردار خواهند شد. فرآیند تکمیل مدارک و تعیین میزان یارانه اعطایی به هر طرح بلافاصله پس از نمایشگاه آغاز شده و امضا کنندگان تفاهم‌نامه‌ها حداکثر ۳ ماه فرصت خواهند داشت تا مدارک لازم را به دبیرخانه اجرای این طرح مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از ۱۹ آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در محل نمایشگاه های بین المللی آغاز به کار کرد و عصر سه شنبه (۲۲ آذر) به کار خود پایان داد.

پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها، مراکز رشد، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه خود را عرضه می کنند. همزمان با این نمایشگاه چهارمین دوره نمایشگاه تستا و دهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت نیز در محل نمایشگاه بین المللی برپا بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha