رزمندگان یزدی حضور پرشور مردم در تشییع شهدای گمنام را خواستار شدند + فیلم

یزد- ایرنا- جمعی از رزمندگان و جانبازان یزدی دوران هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهیدان سند پر افتخار مردم این مرز و بوم هستند حضور گسترده آحاد مردم را در آیین استقبال و تشییع و تدفین ۱۵ شهید گمنام در استان خواستار شدند.

سید کاظم دشتی یکی از فرهنگیان یزد با ۳۶ ماه سابقه حضور در دفاع مقدس و جانباز ۳۰ درصد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای اولین بار است که حضور ۱۵ شهید گمنام در یزد به این صورت در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

وی حضور شهدای گمنام و تشییع و تدفین آنها را در مناطق مختلف استان را فرصت مهمی ذکر کرد که باید همانند گذشته پرشور برگزار شود و نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه و بین اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان دارد.

این فرهنگی ایثارگر یزد به توطئه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های شکست اهداف شوم استکبارجهانی علیه نظام و انقلاب اسلامی حضور شهیدان و برگزاری برنامه‌های مختلفی است که در این خصوص پیگیری می‌شود.

دشتی به اهمیت تمسک و توسل به شهیدان و بهره‌گیری از فضای معنوی آنها در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم یزد و نوجوانان و جوانان با حضور گسترده در آیین‌های مختلف حضور شهیدان بار دیگر با اهداف و آرمان‌ والای آنها تجدید بیعت می‌کنند.

همچنین کاظم زارع بیدکی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس شهرستان مهریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به خصوص شهدای گمنام از مردم و خانواده‌ها خواست پرشور در آیین‌های مختلف مرتبط در استان شرکت کنند.

وی اظهار کرد: عزت و اقتدار جامعه اسلامی مدیون ایثار و جانفشانی شهیدان گلگلون کفن انقلاب است و باید مردم و مسئولان با حضوری پرشور در مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام بار دیگر وفاداری خود را به راه و مرام شهیدان نشان دهند.

رضا کمالیان که مدتی در دفاع مقدس حضور داشته است به جنگ تمام عیار ترکیبی و شناختی دشمنان علیه کشور و نظام اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب اسلامی و توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

وی از آحاد مردم در یزد و مناطقی که میزبان شهیدان گمنام هستند خواست همه گسترده برای استقبال و حضور در آیین تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهیدان مشارکتی فعال داشته باشند.

همچنین حسین ابویی که جزو رزمندگان دفاع مقدس است یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت و گفت: استقبال از شهیدان گمنام یک رسالت معنوی و مایه عزت و افتخار برای مردم یزد است.

رزمندگان یزدی حضور پرشور مردم در تشییع شهدای گمنام را خواستار شدند + فیلم

وی اظهار کرد: مردم یزد همواره در ۴۳ سال گذشته وفاداری خود را به اهداف و آرمان شهیدان راه حق و فضیلت نشان داده‌اند و قطعا بار دیگر پرشور و حماسی در برنامه‌های استقبال و تشییع و تدفین شهیدان گمنام مشارکت می‌کنند.

آیین استقبال پیکر مطهر این شهدای والامقام با حضور گسترده مردم ولایتمدار با برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه جاری از فرودگاه شهید صدوقی (ره) تا میدان امیرچخماق برگزار می‌شود.

طبق برنامه و همزمان با سراسر کشور آیین تشییع و تدفین پیکرهای ۱۵ شهید گمنام در ۱۴ نقطه یادمانی در مرکز استان و تعدادی از شهرستان‌های تابعه صورت می‌گیرد.

از این تعداد شهدا، ۶ شهید والامقام در پنج نقطه یادمانی از شهرستان یزد، ۳ تن در شهرستان تفت، ۲ پیکر در شهرستان اردکان، ۲ تن در شهرستان مهریز و ۲ تن دیگر در شهرستان‌های بافق و ابرکوه به خاک سپرده خواهند شد.

رزمندگان یزدی حضور پرشور مردم در تشییع شهدای گمنام را خواستار شدند + فیلم

تعدادی شهدای گمنام مدفون در استان یزد ۱۶۵ نفر است و این استان چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌ کرده و ۵۰ هزار رزمنده و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهید شدند و بقیه در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند و در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha