سند مالکیت ۷۸ هکتار موقوفه در میناب صادر شد

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه میناب گفت: طی یک ماه گذشته چهار فقره سند مالکیت رقبه‌های موقوفه «بخش مرکزی» این شهرستان به مساحت ۷۸ هکتار صادر و تحویل این اداره شد.

محسن اسفندیارپور روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا، اظهار داشت: این موقوفه‌ها در محدوده بخش مرکزی میناب قرار دارند که سند آن ها با همکاری و همیاری اداره ثبت و اسناد شهرستان میناب صادر شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان میناب سه هزار و ۸۶۹ رقبه دارد، بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه امسال نیز ۴۰ فقره سند مالکیت موقوفه در میناب صادر شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه میناب گفت: در شهرستان میناب یکهزار و ۳۵۳ موقوفه وجود دارد که شامل ۲۸۱ موقوفه منفعتی، ۱۴۹ حسینه و ۹۰۶ مسجد است.

اسفندیارپور تصریح کرد: وظیفه اوقاف در احیا و تثبیت موقوفه ها سنگین بوده و بنابراین اخذ سند مالکیت موقوفات خدمت ماندگار و ارزشمندی برای وقف است و تلاش بیشتر اوقاف برای ترویج سنت وقف و تبلیغ برای ثبت وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه در دستورکار قرار دارد.

وی عنوان کرد: وقف، مسیری مناسب برای جبران نیازهای جامعه و دستگیری همنوعان است لذا از خیران نیک‌اندیش شهرستان میناب خواستاریم که در عمل به این سنت حسنه شهرستان را یاری بیشتری دهند.

اسفندیارپور، محوریت و رویکرد وقف را فقرزدایی و خوداتکایی در جامعه دانست و بر ضرورت گسترش چنین ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی در سطح جامعه تاکید کرد.

اخبار مرتبط