۲۹۰ تیم هلال احمر خراسان شمالی در طرح زمستانه مشارکت می‌کنند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۵۵ نفر در قالب ۲۹۰ تیم امداد و نجات در در طرح زمستانه امسال مشارکت می کنند.

ابوالفضل محبان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امدادگران در ۱۶ پایگاه ثابت و سه پایگاه سیار در گردنه های برف‌گیر امین الله، اسدلی و گردنه بیو برای امدادرسانی در حادثه های احتمالی آمادگی دارند.

وی تصریح کرد: طرح زمستانه در این استان از ۲۳ آذرماه جاری آغاز و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند تا در حوادث احتمالی برف و کولاک به مسافران خدمت رسانی کنند.

محبان افزود: یک پایگاه کوهستان، یک پایگاه امداد هوایی و یک پایگاه سگ های جستجو از جمله تیم های امداد و نجات جمعیت هلال استان است که در طرح زمستانه برای امداد به مسافران حضور خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این طرح ۱۸ دستگاه خودروی آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودروی نجات، ۲۳ دستگاه خودروی کمک‌دار و یک فروند بالگرد برای انجام عملیات هوایی به کار گرفته می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر در حدفاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از آن گذر می کنند.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha