مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه معرفی شد

کرمانشاه - ایرنا- طی مراسمی با حضور سردار « بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سردار سرتیپ "بهروز خوشبخت" به عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین تودیع سردار سرتیپ دوم «ناصر باباخانی» مدیرکل سابق و معارفه سردار سرتیپ « بهروز خوشبخت» مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه امروز چهارشنبه با حضور سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار کشور، " بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه و فرماندهان نیروهای مسلح استان برگزار شد.

گفتنی است سردار "ناصر باباخانی مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه معرفی شد

پروژه های مهم دفاع مقدس در استان کرمانشاه در دست اجرا است

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در این مراسم؛ با بیان اینکه پروژه ها و برنامه های مهمی در حوزه دفاع مقدس در استان کرمانشاه در دست اجرا است گفت: احداث موزه جنگ یکی از مهم ترین این پروژه ها است که در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در حال ساخت است.

«سردار باباخانی» اضافه کرد: هم اکنون مرحله اول این موزه جنگی با زیربنایی هفت هزار و ۱۰۰ متر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است و در سفر ریاست جمهوری به استان با پیگیری های صورت گرفته برای تکمیل آن ۵۰ میلیارد اعتبار اختصاص یافت.

وی همچنین از دیگر پروژه ها در دست اجرای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را یادواره و مرکز فرهنگی گیلانغرب و مرصاد عنوان کرد و بیان داشت: این یادواره ها و مراکز فرهنگی در حال حاضر به ترتیب با ۵۰ درصد و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت هستند و در سفر رییس جمهور به استان برای اتمام این پروژه ها ۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

سردار باباخانی یکی دیگر از مهم ترین پروژه های در حال ساخت این بنیاد را ساخت یادواره شهدای بازی دراز و یادمان شهید شیروردی اعلام کرد و افزود: این پروژه نیز با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان در دست ساخت است.

وی همچنین با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۳۷ یادمان شهدای گمنام وجود دارد گفت: ۳۶ یادمان شهدای گمنام در استان ساخته شده و یکی نیز در حال ساخت است.

این مقام مسئول پیشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه در ادامه به اقدامات فرهنگی، علمی، ترویجی، تبلیغی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در مدت سه سال گذشته مانند تدوین و نشر کتاب، مقاله، ۵۴ مونشن گرافی و بسیاری دیگر از اقدامات فرهنگی مانند فیلم کوتاه، فعالیت تولیو محتوا در فضای مجازی و راه اندازی کاروان های راهیان نور اشاره کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و یک هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha