۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 84970270
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح بازآفرینی اسدگولی تبریز ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز با اعلام اینکه اجرای کامل پروژه مسکونی بازآفرینی ۲۴۰ واحدی «اسدگولی» در شهرک ارم به تملک چهار هزار مترمربع و صرف ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: هشت ملک در این پروژه تملک شده است و ۱۴ ملک دیگر تا چند روز آینده تملک می‌شود.

به گزارش ایرنا، یعقوب هوشیار روز چهارشنبه در جلسه دهمین «قرار خدمت» شهرداری تبریز در منطقه ۱۰، با اشاره به اینکه ۹۴ ملک در اسدگولی وجود داشت که پس از تملک هشت ملک، اکنون ۸۶ ملک در این محدوده باقی‌مانده است، اظهار داشت: تا ۲ هفته آینده اقدامات لازم در خصوص گازرسانی به پروژه اسدگولی انجام می‌شود و این پروژه جزو پروژه های بازآفرینی و جزو تعهدات دولت است که گازرسانی آن باید از طریق شرکت گاز حل شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه ۲ بلوک ساختمانی با ۳۲ واحد مسکونی از پروژه ۲۴۰ واحدی اسدگولی همزمان با هفته وحدت افتتاح می شود، گفت: اولین تلاش‌ مدیران مناطق افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان بوده و این مناطق باید پاسخگوی تمامی وظایف شهرداری باشد.

هوشیار، با بیان اینکه دیدگاه مدیران در تدوین بودجه توجه به درآمدسازی است، ادامه داد: شهرداران مناطق دهگانه تبریز باید از ظرفیت‌های موجود خود برای درآمدسازی استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: منطقه ۱۰ در بودجه سال آینده باید روی موضوع درآمدزایی تمرکز کند و امید است این منطقه با استفاده از تمامی ظرفیت ها سال آینده حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان درآمدسازی داشته باشد.

هوشیار، با بیان اینکه بدنه سازی از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری می‌کند، افزود: در خیابان انقلاب از ایده‌لو تا پاسداران اگر بدنه‌سازی شود، هم ۱۰ سال برای سازنده ارزش افزوده دارد و هم توانمندسازی مجموعه را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انبارهای خیابان دارایی، ترافیک زا هستند، اظهار داشت: یکی از روش‌های ساماندهی خیابان دارایی این است که یک سری مشوق ها و یک طبقه مازاد در قبال تفکیک قطعات ارائه می شود.

هوشیار، ادامه داد: با چنین اقداماتی می‌توان ترافیک و ساخت و ساز را مدیریت و باعث افزایش آمار صدور پروانه و درآمد شد.

ایجاد شهرکی برای استقرار مراکز پرخطر منطقه ۱۰ تبریز

شهردار تبریز گفت: در راستای ساماندهی کاربری‌های عمومی در منطقه ۱۰ شهری به دنبال ایجاد شهرکی برای جانمایی مراکز پرخطر منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه درصدد کمرنگ ساختن موضوع حاشیه نشینی هستیم، اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح منطقه ۱۰ به یکی از مناطق برخوردار و ارزشمند شهر تبدیل شود.

شهردار تبریز گفت: با تدوین برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مختلف برای سال ۱۴۰۲ درصدد ارتقای سرانه‌های موجود در سطح حوزه شهرداری منطقه ۱۰ هستیم.

وی منطقه ۱۰ را یکی از مناطق پر تراکم شهر تبریز عنوان کرد و گفت: از گذشته مشکلاتی در این منطقه وجود داشته که در جلسات قرار خدمت مورد بررسی قرار گرفت و تمام رویکردها به سمتی است تا بتوانیم این منطقه را از مخاطرات و مشکلات جدی که با آن روبرو است با برنامه ریزی های انجام یافته مرتفع شود.

هوشیار تاکید کرد: موضوع حاشیه نشینی از جمله موارد مطرح در این منطقه است که در این زمینه تلاش داریم مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب در کوتاه ترین زمان اجرایی شده و تحویل شهروندان داده شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی پنج هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده و سه هزار و ۵۶۴ هکتار سکونتگاه غیررسمی دارد که حدود یک میلیون نفر در بافت فرسوده و ۵۱۰ هزار نفر در سکونتگاه های غیررسمی زندگی می‌کنند.

کلان شهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha