دوازدهمین حضور آمریکای جنوبی در فینال؛ طلسم ۲۰ ساله می‌شکند؟

تهران- ایرنا- برای دوازدهمین بار در تاریخ جام جهانی شاهد حضور حداقل یک تیم از آمریکای جنوبی در فینال این رویداد بزرگ هستیم؛ آخرین قهرمانی نمایندگان این منطقه به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال آرژانتین در اولین دیدار نیمه‌نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف کرواسی رفت و با نتیجه‌ی سه بر صفر به پیروزی دست یافت تا نخستین فینالیست جام بیست و دوم شود.

با پیروزی آلبی‌سلسته برابر کرواسی امکان تکرار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ و همچنین یک فینال تمام اروپایی وجود ندارد. پیش از این ۹ فینال تمام‌اروپایی را در تاریخ جام جهانی داشته‌ایم که ۲ رقمی نشد.

تیم لیونل اسکالونی با بردی که به دست آورد دوازدهمین فینالی را تشکیل داد که حداقل یک تیم از آمریکای جنوبی در آن حاضر هستند. در سال ۱۹۳۰ دو تیم از منطقه‌ی کونمبول (آرژانتین و اروگوئه) به فینال صعود کردند و ۱۰ فینال اروپایی- آمریکای جنوبی‌ای نیز داشته‌ایم.

حالا باید دید از بین مراکش و فرانسه کدام تیم به دیدار نهایی راه پیدا می‌کند. اگر مراکش برنده‌ی این دیدار باشد اولین فینالیست غیر اروپایی و امریکای جنوبی تاریخ خواهد بود و طبیعتا نخستین فینال بین یک تیم از آمریکای جنوبی و آفریقا را مشاهده خواهیم کرد. صعود فرانسه اما پرتکرارترین فینال تاریخ بین یک نماینده از منطقه‌ی آماریکای جنوبی و قاره‌ی سبز را رقم می‌زند. آخرین تقابل بین یک تیم از این ۲ منطقه در سال ۲۰۱۴ انجام شد که آلمان با یک گل از سد آرژانتین گذشت.

برزیل، آخرین قهرمان غیر اروپایی جام جهانی به حساب می‌آید. آنها در سال ۲۰۰۲ موفق به انجام این کار شدند و جام‌های بعدی به ترتیب نصیب تیم‌های ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha