روایتی از تماس‌های مردم خراسان جنوبی با شماره ۱۱۱

بیرجند- ایرنا- سامانه پاسخگویی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با شماره تلفن ۱۱۱ در مرکز استان فعال شد تا همزمان با دومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی راهی برای انتقال مسائل و مشکلات مردم به دولتمردان و گره‌گشایی از آنها باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سامانه سامد (۱۱۱) با حضور ۲۰۰ کاربر از روز چهارشنبه - ۲۴ آذر ماه - در سالن شهید مصطفی احمدی روشن دانشگاه پیام نور بیرجند راه‌اندازی شد و مردم بدون مراجعه حضوری می‌توانند از سراسر استان درخواست‌های خود از رئیس جمهور و دولت را با این سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

همچنین برای ثبت و رسیدگی بهتر و بیشتر به مطالبات مردمی در اولین سفر دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور تعداد ۲۸ میز ارتباط مردمی در دستگاه‌های اجرایی استان با حضور نمایندگان تام‌الاختیار وزرای مربوطه، پیش‌بینی و راه‌اندازی شده است که تا روز جمعه هفته جاری پاسخگوی مستقیم مردم هستند.

مردم استان خراسان جنوبی می‌توانند در سامانه "سامد" از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه با شماره‌گیری ۱۱۱ درخواست‌ها، پیشنهادها، انتقادات و مشکلات خود را بیان کنند.

این سامانه به نوعی محل ثبت درد دل‌های مردم با دولت مردمی بوده و نشانه‌ای از امیدواری مردم به رفع مشکلات است.

یکی از کاربران مرد مستقر در بخش ثبت درخواست‌های مردمی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: موضوعات مالی و مسکن محور مشترک تماس‌هایی بوده که تاکنون ثبت شده است.

یکی دیگر از کاربران هم گفت: موضوع دهک‌بندی رایانه‌ها و درخواست کمک هزینه معیشتی از دیگر مسائلی است که مردم مطرح می‌کنند.

کاربر دیگری با بیان اینکه برخی شهروندان چند مشکل دارند که حتی تحمل یکی از آنها هم سخت است افزود: فردی تماس گرفت که خانواده آنها بدون یارانه بود، پدر آنها با ۲۰ پلاتین در بدن از کار افتاده، دارای فرزندان بیکار و یکی از آنها نیز عمل قلب باز کرده بود که واقعا شنیدن این مشکلات هم سخت است.

یکی از کاربران در بخش بانوان هم اظهار داشت: برخی از تماس‌هایی که ثبت کردم درخصوص مشکلات مالی برای درمان فرزند، تهیه جهیزیه، عدم دریافت حقوق کارگری به مدت چند ماه است، عده‌ای نیز درخواست وام خوداشتغالی داشتند.

روایتی از تماس‌های مردم خراسان جنوبی با شماره ۱۱۱

یکی دیگر از بانوان کاربر سامانه ۱۱۱ در بیرجند گفت: درخواست وام کم بهره، گازکشی منزل و ناتوانی در پرداخت هزینه دندانپزشکی، تامین هزینه زمین نهضت ملی مسکن از جمله مشکلاتی بوده که برخی از مردم مطرح کردند.

یکی از دهیاران برای آسفالت روستا تماس گرفته بود. ناتوانی در تامین هزینه بیماری صدف (پسوریازیس) از دیگر مسائلی بود که برخی شهروندان عنوان داشتند. برخی از بیماران هموفیلی یا دارای فرزند معلول نیز برای تامین هزینه دارو تماس گرفتند و درخواست کمک هزینه بدون بازپرداخت داشتند.

یکی از بانوان کاربر درباره یکی از درخواست‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: خانواده‌ای که چند سال است در یک روستا، اقدامات لازم برای ساخت مسکن را انجام داده‌اند و برای این کار قرض و وام گرفته‌اند، سررسید وام‌ها و قرض‌ها فرا رسیده اما هنوز اقدامی برای ساخت انجام نشده است.

دیگری گفت: یکی از بانوان با بیان اینکه نابارور است و نتوانسته اقدامی برای خود انجام دهد، درخواست داشت به جایی معرفی شود و بتواند اقدامات درمان ناباروری را انجام دهد.

آنچه در این فضا مشخص است مردم با امید به پیگیری و رفع مشکلات خود با سامانه ارتباط مردم با دولت تماس می‌گیرند.

روایتی از تماس‌های مردم خراسان جنوبی با شماره ۱۱۱

آن گونه که معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: ۲ تیم از نهاد ریاست جمهوری به منظور نظارت و بررسی کیفیت و نحوه پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردمی در استان حضور دارند و همه درخواست‌ها و مطالبات مردمی در حوزه‌های مختلف در سامانه سامد ثبت و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور در آغاز دور دوم سفرهای استانی به همراه شماری از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه (۲۴ آذر ماه) به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند و این سفر ۲ روزه است که تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور نوزدهم شهریور سال گذشته در سومین سفر استانی دولت سیزدهم به خراسان جنوبی سفر کرد و در شهرستان‌های طبس و بیرجند حضور یافت.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha