به گزارش ایرنا، فرشاد مهدیپور در گردهمایی کارشناسان استانیِ رسانهها و تبلیغات که امروز چهارشنبه در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه روند تولید محتوا در همه جای دنیا محدود به حوزه تبلیغات و رسانه است و نظارت و سیاستگذاری در هر دو حوزه ازجمله مسئولیتهای معاونت امور مطبوعاتی است گفت: تک تک مدیران و کارشناسان ما در مراکز و استانها (بسته به ویژگیها و ظرفیتهای خاص هر استان) در شکلگیری و خلق محتواهایی که تولید میشود، نقش موثری دارند.
به گفته معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درحالی که بخش قابل توجهی از فعالیتهای ما در این معاونت جنبه حمایتی دارد اما نباید فراموش شود که ما هم حامی هستیم، هم ناظر و هم هدایتگر و بر این اساس، همه ارکان این زنجیره باید همراه و همپای همدیگر حرکت کنند.
مهدیپور در ادامه افزود: ما صرفا یک ستاد پشتیبانی در حوزه رسانه و تبلیغات نیستیم و مطابق قوانین و مقررات جاری، جنبه هدایتیِ وظایف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقدم بر عرصههای حمایتی و نظارتی است و این ادبیات میبایست در فرهنگ سازمانیِ مراکز و استانها برجسته شده و همه حمایتها متکی بر نظارت و هدایت صورت گیرد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون هزاران مجوز فعالیت در دو حوزه تبلیغات و رسانهها در سراسر کشور صادر شده است افزود: دقت و شناسایی مسائل و ظرفیتهای هر یک از آنها میتواند ما را در برنامهریزیها و سیاستگذاریها در آینده یاری کند.
معاون امور مطبوعاتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به رشد شتابنده پدیدهها و فناوریهای نوظهور در عرصه رسانهها و تبلیغات، از وجود برخی خلاءها و محدودیتهای موجود در این دو عرصه سخن گفت و در عین حال به تلاشهای صورت گرفته در سالهای اخیر برای بازخوانی و بهروزرسانی شیوهنامهها و دستورالعملهای رسانهای و تبلیغاتی اشاره کرد.
وی در همین رابطه با اشاره به اینکه فضای رسانهای امروز به چند صفحه روزنامه و چند بنر تبلیغاتی در شهرها محدود نمیشود و گوشیهای تلفن همراه این دو عرصه را به شدت به هم نزدیک کرده است، گفت: همه این پیچیدگیها و مشکلات ناشی از آن در نتیجه تعاملات ما با همدیگر قابل حل هستند و از این جهت نیز، تنظیمگری ما در حوزههای نوظهور هم تابع شرایط استانی است.
مهدیپور در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه ارتباط کارشناسان و مدیران استانی نباید به همایشها و گردهماییهای اینچنینی محدود شود، بر لزوم گسترش این تعاملات تاکید کرد و خطاب به مدیران و کارشناسان استانی گفت: بدون تردید، مسیرِ بهسازی امور و افزایش بهرهوری در سایه توسعه ارتباطات شما با مجموعه مدیران و کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی با سرعت بیشتری پیموده خواهد شد.
معاون مطبوعاتی: تولید محتوا در همه جای دنیا محدود به حوزه تبلیغات و رسانه است
۲۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبر:
84970583
تهران- ایرنا- معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تولید محتوا در همه جای دنیا محدود به حوزه تبلیغات و رسانه است و نظارت و سیاستگذاری در هر دو حوزه ازجمله مسئولیتهای معاونت امور مطبوعاتی است.
اخبار مرتبط
-
مهدی پور:بازآرایی نظام رسانهای محور اصلی فعالیت معاونت مطبوعاتی است
تهران- ایرنا- معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین معارفه خود، بازآرایی…
-
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ مطرح کرد:
ممانعت از انتشار اخبار جعلی؛ کار ویژه و اصلی ادارهکل رسانههای داخلی
تهران-ایرنا- معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم توجه ویژه به تحولات پرشتاب…
-
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد:
کاغذ تنها عامل موثر در وضعیت کنونی مطبوعات نیست
شیراز-ایرنا- معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کاغذ…
نظر شما