قاضی زاده هاشمی: باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا استفاده شود

بوشهر - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای خدمت به خانواده شهدا نباید تنها محدود به بنیاد شهید و امور ایثارگران بود بلکه باید از همه ظرفیت‌های محلی و قانونی برای خدمت رسانی به جامعه هدف بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در سفر به استان بوشهر و در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: بنیاد شهید یک نهاد انقلابی و مقدس است و موضوعی که ما برای آن خدمت می‌کنیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ کرامت خانواده شهدا و امور ایثارگران است.

وی اظهار کرد: وظیفه ما در مقابل خانواده شهدا خدمت رسانی محترمانه به آنان است و اگر به هر دلیل امکان خدمت رسانی نباشد باید با بیان دلیل قانونی آنان را توجیه کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: هرچند تلاش شده بیشتر خدمات به صورت هوشمند به جامعه هدف ارائه شود اما با این وجود، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها این وظیفه را دارند که برای ارائه خدمت به سراغ خانواده شهدا و ایثارگران بروند.

وی ادامه داد: اگر زمینه گفت وگوی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران با جامعه هدف فراهم نشود آنان مجبور هستند به مرکز استان سفر کنند و اگر باز هم موفق نشدند مجبور به حضور در مرکز هستند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: بررسی ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مطالبات جامعه هدف در چارچوب قانون بوده و وقتی یک مطالبه قانونی عملیاتی نشده بیانگر ضعف ما است.

وی همچنین خطاب به کارکنان شاغل در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر کسی ظرفیت و روحیه کار کردن را با خانواده ایثارگران ندارد با توجه به فراهم بودن شرایط جابه جایی به دستگاه‌های دیگر بهتر است که منتقل شود تا اینکه بماند و موجب تنش شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در زمان حاضر با توجه به کاهش پست‌های سازمانی مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران مشکل جذب نیرو داریم. همچنین با توجه به اینکه ۹۳ درصد پست‌های سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اشغال است بنابراین به این مجموعه مجوز استخدام داده نمی شود.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بودجه گفت: در سال آینده رشد عمومی بودجه کشور در بخش جاری ۲۰ درصد و سهم بنیاد شهید تاکنون ۳۷ درصد است است و انتظار می‌رود با نظر مجلس این بودجه باز هم رشد داشته باشد.

وی تاکید کرد: رشد بودجه سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیانگر توجه دولت و مجلس به این مجموعه است.

قاضی زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران ظرفیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدا و گلزار شهدا را دارد و افزون براین باید تمام برنامه های فرهنگی دستگاه‌ها نیز حول محور ایثار و شهادت باشد.

وی اضافه کرد: کسی که خدمتگزار خانواده های شهدا و امور ایثارگران است باید خود را فراموش کند.

حضور در گلزار شهدا و شرکت در مراسم گرامیداشت شهید صادق گنجی، حضور در جمع نخبگان، دانشگاه فرهنگیان و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه های سفر یک روزه قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان بوشهر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha