۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84970724
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴۷ واحد صنعتی در گیلان مجوز تحقیق و توسعه دارند

رشت–ایرنا –رئیس اداره آموزش و پژوهش واحدهای فناور سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به فعالیت ۱۴۷ واحد صنعتی دارای مجوز تحقیق و توسعه گفت : این واحدها بت دریافت مجوز ازما عملکردشان را در زمینه فناوری، نوآوری و بهینه سازی محصول اطلاع رسانی می کنند.

اسماعیل مقدس روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: واحد آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن برای برقراری ارتباط بین واحدهای فناوری و نوآوری و صنعتی تلاش می کند تا پلی بین بخش صنعت و دانشگاه باشد.

وی اضافه کرد : اگر واحد پژوهشی نیازمند راهنمایی و یا برقراری ارتباط با دانشگاه باشد، واحد آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن برنامه ریزی لازم را برای ایجاد ارتباط بیشتر فراهم می کند و در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون این سازمان ۲۰ واحد صنعتی را مورد بازدید قرار داده که به عقد قرارداد و تفاهم‌نامه منجر شد.

وی گفت : برقراری یک ارتباط موثر بین واحدهای فناور و بخش صنعتی به معنای حصول موفقیت است در این راستا زمینه برگزاری یک رویداد فناورانه در ارتباط با کاهش مصرف انرژی مشترک با پارک علم و فناوری فراهم شد تا واحدهای فناوری که در این زمینه توانایی دارند بتوانند به کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری کمک کنند.

مقدس یادآور شد : وزارت صنعت معدن تجارت دارای صندوق تحقیق و توسعه صنایع پیشرفته است و واحد های فعال در زمینه نوآوری که می خواهند کار تحقیقاتی انجام دهند و آزمایشگاه خود را تجهیز کنند از مزایای این صندوق و صندوق های وابسته بهره مند می شوند.

وی افزود : در این استان واحدهای فعال در بخش صنایع شیمیایی، داروسازی صنایع سلولزی برتر وجود دارد که در سطح کشور مطرح هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha