۱۲ فیلم کوتاه با محتوای پیشگیری از اعتیاد در خراسان‌شمالی تولید شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: ۱۲ فیلم کوتاه برای ترویج فرهنگ مقابله با اعتیاد و پرهیز از مصرف سیگار از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان تولید شد.

تقی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهکارهای پیشگیری از اعتیاد و نقش خانواده در مبارزه با این بلای خانمان سوز در این فیلم های کوتاه به شکلی هدفمند آموزش داده می شود.

وی افزود: همچنین در سالجاری فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای متعددی نیز با پیام هایی نظیر خطرات اعتیاد و ضرورت پیشگیری از استعمال مواد مخدر و خودداری نسل های نو به مصرف دخانیات تولید شد.

صادقی با اشاره به اجرای ۴۱ طرح فرهنگی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و اعتیاد در خراسان شمالی گفت: طرح "نشاط" از شاخص ترین این برنامه ها است که در قالب اعزام مبلغان به روستاهای استان با هدف آموزش سبک زندگی اسلامی و با محوریت پیشگیری از اعتیاد اجرایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی ادامه داد: "حیات طیبه" نیز از دیگر برنامه های شاخص در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی است که با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی در محلات کم برخوردار استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه هرچه دانش مردم نسبت به آسیب‌های اجتماعی بالاتر رود، احتمال ابتلای آنان به آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد کمتر می‌شود، گفت: بی تردی تولید محتوای فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد و بازنشر آن در فضای رسانه ای و مجازی نقش ویژه ای در ارتقای سطح آگاهی افراد جامعه و پیشگیری از این معضل خانمان سوز خواهد داشت.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان حدود یک میلیون نفر است که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha