شناسایی مزیت‌ها و موانع توسعه مناطق از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم انجام سفرهای شهرستانی مدیران به اکثر نقاط این استان گفت: در این سفرها، شناسایی مزیت‌ها و موانع پیش روی توسعه مناطق مختلف در دستور کار مدیران اجرایی دولت در این استان است.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع مردم شهر حاجیلار شهرستان چایپاره افزود: از آغاز به کار دولت سیزدهم با توجه به رویکرد مردمی آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم، توجه به مناطق کم برخوردار در دستور کار جدی مدیران دولت و مسوولان دستگاه‌های اجرایی مختلف در این استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: از جمله اهداف ما از اجرای برنامه‌های مرتبط با سفرهای شهرستانی، شناسایی ظرفیت‌ها در مناطق مختلف استان و بررسی موانع پیش روی توسعه هر منطقه است تا بتوانیم با تدوین برنامه‌های خوب، خدمات قابل توجهی در این مناطق برای مردم داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: شناسایی نیازهای مردم مناطق مختلف از اولویت‌های مدیریت استان است و سعی ما بر این است که سفرهای شهرستانی خروجی داشته باشد و خروجی این سفرها هم به تحقق نیازها و اولویت‌های هر منطقه منجر شود.

شناسایی مزیت‌ها و موانع توسعه مناطق از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی است

معتمدیان با اشاره به اینکه توسعه عمرانی و زیرساختی در کنار مباحث اقتصادی از جمله دغدغه‌های مردم مناطق مختلف است، تاکید کرد: ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه مردم از جمله اهدافی است که در این سفرها دنبال می‌کنیم.

وی برگزاری شورای برنامه ریزی با محوریت هر شهرستان را از ابتکارات دولت سیزدهم در آذربایجان غربی دانست و گفت: در این جلسات، موارد مربوط به شهرستان به صورت ریز بررسی شده و برای رفع مشکلات تصمیم گیری می‌شود که نتایج خوبی هم در شهرستان‌های مختلف که سفر صورت گرفته، از این ابتکار به دست آورده‌ایم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی به استان در سفر رییس جمهور افزود: این امر موجب شده که شتاب بسیار خوبی به ویژه در انجام پروژه‌های عمرانی داشته باشیم.

معتمدیان با اشاره به رشد ۳۶ برابری اعتبار مربوط به پروژه‌های افتتاحی طی هفته دولت امسال نسبت به هفته دولت سال گذشته اضافه کرد: یکی از عوامل مهم این افزایش، نگاه ویژه دولت سیزدهم به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است.

وی یکی از مهمترین آسیب‌های موجود در بخش کشاورزی آذربایجان غربی به ویژه مناطقی نظیر چایپاره را خام فروشی محصولات کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: برای رفع این مشکل، نیازمند برنامه ریزی هستیم و باید زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در کنار زمین‌های کشاورزی فراهم شود.

معتمدیان تاکید کرد: ما برای تامین زمین و ارائه تسهیلات در این خصوص آمادگی داریم تا بتوانیم در کنار روستاها، کارگاه‌های فرآوری محصولات کشاورزی به ویژه تخمه آفتابگردان را داشته باشیم و با تکمیل این زنجیره با انجام بسته بندی و فروش، درآمد خوبی نصیب کشاورزان کنیم.

شناسایی مزیت‌ها و موانع توسعه مناطق از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی است

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی امروز، پنجشنبه در نوزدهمین سفر شهرستانی همراه با معاونین، مدیران کل و روسای سازمان‌های دولتی به چایپاره سفر کرده است.

پیش از حضور در جمع مردم شهر حاجیلار، استاندار آذربایجان غربی در بدو ورود به شهرستان چایپاره ضمن حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از واحد راکد صنایع سفال گرگین و واحد پلی گرانیت ارس نیز بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آنان قرار گرفت.

شناسایی مزیت‌ها و موانع توسعه مناطق از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی است

مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار آذربایجان غربی در خصوص این سفر گفت: استاندار آذربایجان غربی در نوزدهمین سفر شهرستانی خود، میهمان مردم شهرستان چایپاره است.

علی رزازی با تشریح برنامه‌های استاندار آذربایجان‌غربی در سفر به شهرستان چایپاره اظهار کرد: محمدصادق معتمدیان در این سفر ضمن دیدار با خانواده معظم شهدا با مردم بخش ها، شهرها و از روستاهای شهرستان چایپاره دیدار و گفت وگو و از نزدیک مسایل و مشکلات آنان را بررسی می‌کند.

وی افزود: در این سفر که اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز حضور دارند، ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان مورد بررسی و در زمینه رفع مشکلات مردم و راهکارهای شتاب بخشیدن به توسعه این شهرستان تصمیم گیری خواهد شد.

مشاور امور هماهنگی و رسانه استاندار ادامه داد: معاونین استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی و ستادی استانداری نیز در این سفر برنامه هایی چون بازدید از زیرساخت های عمرانی، بازدید و بررسی وضعیت پروژه ها و واحدهای مشکل دار، نشست با دهیاران، دیدار چهره به چهره با مردم و برگزاری جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را در دستور کار سفر خود به این شهرستان قرار خواهند داد.

شناسایی مزیت‌ها و موانع توسعه مناطق از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی است

رزاری اضافه کرد: استاندار آذربایجان‌غربی در این سفر در دیدار با نمایندگان اقشار محتلف شهرستان چایپاره، راهکارهای حل مشکلات و همچنین زمینه‌های توسعه این شهرستان را بررسی می‌کند.

وی یادآور شد: استاندار آذربایجان‌غربی در این سفر از زیر ساخت های این شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی بازدید می کند.

رزازی با اشاره به اینکه سامانه ارتباطات مردمی ۱۱۱ نیز در این سفر آماده دریافت مسایل و مشکلات مردم است، افزود: برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان با محوریت شهرستان چایپاره در پایان این سفر یک روزه به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی، پایان بخش این سفر خواهد بود.

شناسایی مزیت‌ها و موانع توسعه مناطق از اولویت‌های مدیریت آذربایجان‌غربی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha