دشمن با تبلیغ و استعمار فرهنگی در تلاش برای تغییر روایت‌ها است

بوشهر - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دشمن امروز با تبلیغ رسانه ای و استعمار فرهنگی در تلاش برای تغییر روایت‌ها و تعاریف و جایگزین کردن مطالب دیگری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در یادواره شهید صادق گنجی در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر افزود: دشمن در تلاش است با ایجاد انحراف در برخی تعاریف از جمله زندگی و آزادی روایت‌های غلطی را جایگزین و به مردم ارائه کند.

وی در خصوص معنای آزادی اظهار کرد: براساس برخی مکاتب فکری، آزادی بی قید برای انسان مطرح می شود و بر این اساس خودش را مالک خود می داند و غرایض بر او مسلط است و هر کاری می تواند انجام دهد.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: در مقابل این تفکر، اسلام آزادی را از هر بندی به غیر از خدا تعریف می‌کند، انسان بنده و متعلق به خدا است و هر چیزی که او را از خالق خود جدا می سازد را باید رها کند.

وی ادامه داد: زن آزاد، آن شیر زن لَردِه‌ای است که وقتی انگلیسی‌ها به استان بوشهر تجاوز می کنند، می آید احساس وظیفه می‌کند و دوش به دوش مردان خود در مقابل دشمن می‌ایستد و دشمن را به عقب می‌راند در حالی که دشمن تصور می‌کرد با 500 نفر نیرو می‌تواند ایران را بگیرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: این زن آزاده، عفیف، با حیا و مجاهد در کف میدان، دوش به دوش مردان، کار، تولید، دانش و رزم می‌کند.

وی اظهار کرد: دشمن وقتی دید با آمدن دولت سیزدهم، ایران اسلامی در یک دوره رشد جدید قرار گرفت و روابط جمهوری اسلامی در منطقه و با قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور در منطقه بهبود و مسائل کشورهای اسلامی از جمله عراق، لبنان و کشورهای دیگر به نفع جمهوری اسلامی رشد یافت، این توطئه موجود برای به اغتشاش کشیدن کشور را طراحی کرد.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: دشمن در داخل کشور نیز به دنبال اهدافی است اما بیشترین هدف آنها این است که ایران را در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی به کشوری منزوی تبدیل کنند به همین دلیل باید چهره نادرستی از ایران به بیرون مخابره می شد و این امر تنها با ارائه یک رفتار خشن و درگیری باید نشان داده می‌شد تا به این صورت بتوانند جمهوری اسلامی را به کشتار متهم و از آن در عرصه های بین المللی استفاده کنند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: دشمن در تلاش است با آوردن مردم در کف خیابان‌های ، فضای دنیا را بر علیه ما قرار دهد و به این شکل دل امت هایی از جمله پاکستان، افغانستان، آمریکای لاتین، فلسطین و یمن که با تفکر انقلاب اسلامی همراه است را بلرزانند.

قاضی زاده هاشمی گفت: هرچند مدتی است بساط اغتشاشات جمع شده اما می بینیم که دشمن هر روز مردمان آن سوی مرزها را بر علیه ایران اسلامی واردار به شورش می کنند.

وی با اشاره به وجود برخی خائنین در داخل کشور افزود: دشمن همیشه به دنبال مهره های خائن خود در داخل است چون اگر کسی در مجامع بین المللی با زبان غیر فارسی سخن بگوید آنها را نمی پذیرند، آن چیزی که جهانیان باور می کنند خوراکی است که رسانه ها به آنها می دهند و با امپراتوری رسانه ای خود نمی گذارند روایت صحیح به گوش جهانیان برسد.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اما واقعیت میدان، شهادت شهید آرمان علی وردی و روح الله عجمیان شهدای شکنجه است که یک گام هم از آرمان های خود عقب ننشستند.

وی با تاکید بر اینکه باید این شخصیت‌ها برجسته شوند، گفت: در واقع حقیقت انقلاب اسلامی همین شخصیت‌ها هستند اما دشمن اجاره نمی‌دهند این افراد شناخته شوند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: حقیقت انقلاب اسلامی شهید صادق گنجی است و وظیفه ما است که این شخصیت ها را به نسل‌های بعد معرفی کنیم و همانطور که حرکت مکتب ساز رئیسعلی ها و مجاهد برازجانی ها شخصیتی مثل شهید گنجی تربیت کرد این حرکت شهدا هم با روایت صحیح و انتقال درست مفاهم به آینده می توانند نسل‌های آینده را بسازند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه شهدا بعنوان سرمایه باید به جامعه معرفی شوند، افزود: اگر قرار است شخصیتی الگو و قهرمان و بعنوان نمونه یک انسان رشد یافته در رابطه با او صحبت شود شخصیت شهید صادق گنجی از جمله این افراد است.

قاضی زاده هاشمی با اعلام این که دشمن توان تحمل شهدا را ندارد، گفت: شهدا رسولان امروز هستند، کسانی که دستور خداوند را در باور و رفتار خود در جامعه نشان دادند و به همین خاطر محبوب و دوست داشتنی و در قلب ها قرار می گیرند.

شهید صادق گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان در 28 آذر سال 69 به دست کوردلان گروه موسوم به سپاه صحابه، به عنوان نخستین سفیر فرهنگی در راه بیداری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha