۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84971054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رئیس جمهور: کانون های گرد و غبار مهران و دهلران مالچ پاشی می شود

ایلام - ایرنا - معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کانون های گرد و غبار در شهرستان های گرمسیری مهران با توجه به وجود بیان های وسیع باید مالچ پاشی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی سلاجقه روز پنجشنبه در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ، نهال‌کاری را از اولویت های اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: استان ایلام نیازمند اعتبار ویژه برای مهار گرد و غبار است و برای مقابله با کانون های داخلی اعتبار ملی به استان اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار هکتار کانون بحرانی گرد و غبار در استان ایلام شناسایی شده است، افزود: منشأ اصلی گرد و غبار استان در شهرستان های دهلران و مهران است که امیدواریم با عملیات مالچ پاشی در استان ایلام بعنوان پایلوت و ردیف اعتبار لازم بتوانیم منشأ داخلی در استان را مهار کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به منشأ خارجی گرد و غبار تاکید کرد: استان ایلام دارای ۴۲۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است که همواره تحت تأثیر کانون‌های گرد و غبار از کشور عراق قرار می گیرد و تلاش می شود با رایزنی با مقامات عراقی و استفاده از فناوری نوین، استفاده از پوشش گیاهی و احداث بادشکن این مشکل به صورت ویژه پیگیری شود.

سلاجقه با تأکید بر ایمنی زیستی، بر لزوم استفاده از گونه‌های بومی برای مقابله با پدیده گرد و غبار تأکید کرد و گفت: دولت برای مهار پدیده ریزگردها مصمم است.

وی همچنین با جمعی از محیط بانان منطقه حفاظت شده کولگ دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha