وزیر تعاون: حقوق دولتی معادن در منطقه محل فعالیت هزینه شود

بیرجند - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق دولتی معادن باید در شهرستان محل فعالیت معدن هزینه شود و اکنون زمینه ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی در طبس فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید صولت مرتضوی که همراه رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به خراسان جنوبی آمده است روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان طبس افزود: در مورد سهم ۲ درصد حقوق دولتی معادن که باید در منطقه مورد نظر هزینه شود این موضوع در جلسه هیات دولت مطرح شد و رئیس جمهور تاکید کرد صندوق پیشرفت و عدالت تشکیل شود تا این مبلغ به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی گفت: با ایجاد و پیشرفت این میزان بستر شغلی در خراسان جنوبی می‌توانیم شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مدعی الحقوق کارگران هستیم ادامه داد: در مساله حقوق کارگران و امکانات باید توجه شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فعال شدن همه گفت: بخش زیادی از معادن در کشور و استان هنوز فعال نیست که باید گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود.

مرتضوی در مورد مشکلات کمبود ذغال در شرکت کک طبس اظهار داشت: در بخش معدن ذغالسنگ و کک، زنجیره ارزش ایجاد شود که نیاز به واردات از کشورهای خارجی نداشته باشیم زیرا با این اقدام شاهد توسعه منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مباحث مطرح شده توسط نمایندگان کارگران و سرمایه‌گذاران به رئیس جمهور منتقل می‌شود افزود: حساب‌های بانکی معدنداران باید در بانک‌های استان و شهرستان سپرده‌گذاری شود تا مردم منطقه از مزایای آن بهره مند باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص هزینه درمان کارگران گفت: به دنبال فرانشیز هستیم که تامین اجتماعی پرداخت نمی‌کند تا در مابقی مراکز درمانی هم مبلغ پرداختی را صفر کنیم و به این ترتیب درخواست‌ها از بخش خصوصی کم می‌شود.

وی با اشاره به دوره‌ای که استاندار خراسان جنوبی بود اضافه کرد: اکنون وضعیت جاده‌های خراسان جنوبی نسبت به گذشته بهتر شده است.

مرتضوی با بیان اینکه عمده محور طبس به نایین آن زمان آسفالت سرد بود و ابنیه‌ای وجود نداشت گفت: در حال حاضر وضعیت جاده‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است اما هنوز باید برای دسترسی و آسایش مردم اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی به سایر پیشرفت‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان، تخت‌های بیمارستانی و مسکن هم پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌ها در استان تصریح کرد: برای توسعه راه آهن، تامین آب آشامیدنی سالم، مناسب‌سازی محور طبس به بیرجند در حوزه زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: نرخ بیکاری در خراسان جنوبی از متوسط کشور پایین‌تر و در طبس کمتر از متوسط استان است.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند که به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند و وضعیت طرح‌های عمرانی، صنعتی، اقتصادی، کشاورزی و بهداشتی را بررسی می‌کنند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha