۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 84971103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: موانع سرمایه‌گذاری در فیروزکوه برطرف شود

فیروزکوه - ایرنا - استاندار تهران گفت‌: رفع موانع برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی، تامین زیر ساخت‌های لازم برای صنعتی سازی، کشاورزی و دامپروری شهرستان فیروزکوه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: رفع مشکلات سد نم رود و روستای سله بن در نشست با مسئولان شهرستان بررسی و تصمیماتی گرفته شد تا در برنامه های آتی محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: مسائل حوزه های حمل و نقل، حریم شهر فیروزکوه، اجرای طرح کمربندی و طرح جامع فیروزکوه و سایر موضوعات که به موارد زیر ساخت ها بر می گشت مورد بررسی قرار گرفت.

فخاری با اشاره به سایر موارد مطرح شده در این نشست، افزود: تامین اعتبارات پایدار برای شهرداری ها به منظور تامین نیازهای اصلی و عمومی مردم در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: توجه به نیازهای مردم به جد مورد توجه مسوولان اجرایی قرار گیرد تا مردم در فضایی آرام و با عزت زندگی کنند، راه اندازی بندر خشک فرصت جدیدی برای شرق استان تهران است.

استاندار تهران اضافه کرد: راه اندازی بندر خشک فرصت جدیدی برای شرق استان تهران است که می تواند به عنوان یک بار انداز مطمئن در حوزه زیر ساخت اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

فخاری یادآور شد: ایجاد بندر خشک فعالیت جدیدی را در منطقه با استفاده از ظرفیت ریلی و شاهراه اصلی تهران - شمال ایجاد می کند.

وی افزود: رفع نیازمندیهای استان تهران از طریق شمال و جنوب کشور با تمرکز در این منطقه فرصت های اقتصادی خوبی را برای مردم استان تهران و استانهای مجاور ایجاد می کند.

استاندار تهران در سفر خود به شهرستان فیروزکوه از روستای مزداران بازدید و در جریان اقدامات صورت گرفته پس از سیل قرار گرفت.

استاندار تهران: موانع سرمایه‌گذاری در فیروزکوه برطرف شود

 ۵۱ هزار تن برداشت محصول در سال گذشته قابل ارتقا به ۷۰ تن است

فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: ۵۱ هزار و ۷۵۱ تن برداشت محصول در سال گذشته داشتیم که به ۷۰ تن برداشت قابل ارتقا است.

محمد حیدری منش در جلسه شورای اداری، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار قطعه مرغ در ۲۶ واحد مرغداری تولید می شود که برای تولید یک میلیون قطعه هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در ۴۶ مزرعه پرورش ماهی ۲هزار و ۱۵۱ تن آبزی تولید شده و ۴ هزار و ۸۷۹ هکتار زیر کشت در سال آبی جاری داشتیم. مراتع مستعد ما میزبان ۷ هزار و ۴۱۰ کندو زنبور عسل هستند و محصولا باغی مرغوبی داریم.

حیدری منش ادامه بیان کرد: شهرک صنعتی فاز یک در ۲۰۵ هکتار و شهرک صنعتی فاز ۲ در ۲۶۰ هکتار ار اراضی واقع شده است.در حال حاضر معافیت مالیاتی ۸ ساله برای صنایع فعال در شهرستان در نظر گرفته شده است و ظرفیت های خوبی در حوزه معادن به دلیل جایگاه ممتاز دو شرکت تولید سیمان، سلیس و سنگ آهک داریم ومعادن شهرستان به سمت کسب رتبه اول شرق آسیا حرکت می کنند.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به وضعیت فعالیت صنایع در شهرستان، توضیح داد: ۹۸ واحد تولیدی در شهرستان داریم که ۷۵ واحد فعال و ۲۳ واحد راکد هست در حال حاضر پی گیر راه اندازی ۶ واحد صنعتی غیر فعال هستیم.

حیدری منش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: این شهرستان خواستگاه ۴۸۲ شهید معزز است که در کنار بیش از ۲ هزار رزمنده شهرستان در طی ۸ سال دفاع مقدس از میهن اسلامی محافظت کردند.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی کمترین نرخ طلاق را با ۲۴ مورد در سال ۱۴۰۱ داشتیم که نیازمند اقداما ت مناسب هست و کار گروه حمایت از خانواده و جمعیت در شهرستان راه اندازی شده است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به سیر نزولی تولد در شهرستان گفت: در سال جاری ۱۲۲ نوزاد متولد شدند که نسبت به سال گذشته سیر نزولی دارد.

حیدری منش با بیان اینکه موظف به شنیدن صدای مردم و خدمات رسانی به آنها هستیم، تاکید کرد: همه مسوولان موظف به خدمات رسانی به شهروندان ، شنیدن صدای مردم و رفع مشکلات آنها هستند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha