آمریکا با حاکمیت مستقل ایران اسلامی مشکل دارد

کرج - ایرنا مشاور امور بانوان استانداری البرز در واکنش به حذف جمهوری اسلامی ایران از عضویت کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد گفت: مشکل اصلی آمریکا، ایرانی است که دارای «حاکمیت مستقل» است.

"معصومه آقایی" روز پنجشنبه ضمن محکوم کردن حذف جمهوری اسلامی ایران از کمیسیون جایگاه زن در سازمان ملل متحد اعلام داشت: جمهوری اسلامی ایران طبق یک فرایند دموکراتیک و با اکثریت آرا(۴۳رای از۵۴ کشور) عضو کمیسیون مقام زن سازمان ملل شده بود که طی یک اقدام بی سابقه و بدون پایه و اساس قانونی و آیین‌نامه‌ای با تلاش ایالت متحده آمریکا که سردمدار نقض حقوق بشر است از این کمیسیون حذف شد.

این فعال اجتماعی امور زنان با اشاره به برخی رفتارهای ضد بشری و نقض حقوق زنان توسط سردمداران آمریکا ، تاکید کرد: آمریکایی که یک سوم زندانیان زن جهان را در زندان های خود محبوس کرده است و از سال ۲۰۱۵ تاکنون حداقل ۲۵۰ زن را در خیابان و بدون محاکمه توسط پلیس های وحشی خود به قتل رسانده که نمونه بارز آن "لئوناهیل" مادر باردار ۲۶ ساله بوده است.

مشاور استاندار البرز در امور بانوان گفت: شهرت آمریکا در کودتا و ترور و سیاست های ظالمانه و فشارهای حداکثری و تحمیل تحریم‌های غیرقانونی علیه کشورهای مستقل کتمان ناپذیر است.

وی افزود: اگر مشکل آمریکا حقوق زنان بود، هرگز نباید در مقابل نقض حقوق زنان فلسطینی توسط اسراییل غاصب ، سکوت می کرد!

عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد با محوریت و نفوذ آمریکا و متحدان غربی کاخ سفید، روز چهارشنبه - ۲۳ آذر - لغو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha