۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84971140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت : تا کنون از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به گیلان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تحقق و به استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز پنجشنبه در جلسه نهضت مطالبات و دولت پاسخگو در جمع حوزه علمیه خواهران رشت افزود: از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافته؛ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای پروژه هایی همچون راه آهن اختصاص یافته که اکنون این پروژه ها با شتاب در حال اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین را جزو وظایف ما قرار دادند تا بتوانیم عملکرد خود را صادقانه و شفاف بیان کنیم، اظهار داشت: جهاد تبیین را از حضرت فاطمه (س) آموختیم که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) با گفتار و سیره خود از حریم ولایت و امامت دفاع کردند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در چهله دوم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم و جهاد تبیین را داریم، خاطر نشان کرد: باید واقع بینانه عملکردمان را برای مردم تبیین کنیم و اگر ضعف هایی هم در طول این دهه‌ها بوده نقد منصفانه شود.

وی با بیان اینکه در بخش های مختلف عملکرد خوبی داریم و در حوزه های دانش بنیان، هوا فضا و فناوری های نانو و غیره حرف برای گفتن داریم، عنوان کرد: در این میان در بخش اقتصادی دچار مشکلاتی شدیم زیرا اقتصاد ما یارانه‌ای و لیبرالی بوده و نمی توانسته نجات بخش مسائل و ظرفیت های کشور ما باشد.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه آیت الله رئیسی دولت را در شرایط تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفت، گفت: با وجود تحریم‌های دشمنان شرایط اقتصادی مدیریت شده و امروز تورم به ۴۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به آزادسازی یارانه ها به عنوان یکی از اقدامات دولت بیان کرد: این اقدام در درازمدت برای مردم منفعت دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: آزادسازی یارانه ها حرکت به سمت رشد اقتصادی است و انتظار داریم در چند سال آینده تورم بازهم کاهش یابد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست امسال ۵۲ میلیون مسافر وارد گیلان شدند، افزود: جمعیت روزانه استان طی مدت یاد شده به بیش از پنج میلیون نفر یعنی افزون بر ۲ برابر جمعیت استان می‌رسید اما این موضوع نیز به خوبی مدیریت شد.

وی گفت: دشمنان وقتی دیدند که در مسیر پیشرفت قرار گرفته ایم برای متوقف کردن ما تلاش می کنند.

استاندار گیلان به اقدامات انجام شده در استان طی یکسال اخیر اشاره و تصریح کرد: طی تلاش های انجام شده و تفکیک زباله از مبداء ۶۵۰ روستای گیلان سبز شده است که البته افق ما تحقق این امر در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ روستاست.

عباسی عنوان کرد: در تابستان با کمبود شدید آب کشاورزی روبرو بودیم اما نه تنها آب کشاورزی را مدیریت و تامین کردیم بلکه افزایش تولید در برنج را هم داشتیم.

نماینده عالی دولت در گیلان جلوگیری از معدوم شدن ۲ میلیون جوجه، عدم قطعی برق در تابستان و جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها از این جهت، راه اندازی ۱۶۵ واحد راکد و نیمه تعطیل و دانش بنیان کردن ۴۵ واحد صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده و مدیریت جهادی در استان عنوان کرد.

وی گفت: هم اینک برای مصارف گاز طبیعی استان نیز قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز تشکیل شده تا بتوانیم با مدیریت بهینه مصرف از بروز کمبود و قطعی گاز در زمستان امسال در سطح استان جلوگیری کنیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش؛ حوزه علمیه را فرصتی برای بخش فرهنگی خواند و به فرمانداران ابلاغ کرد تا از ظرفیت حوزه علمیه در جلسات و شورای فرهنگی استان و شهرستان ها بهره گیرند.

عباسی تصریح کرد: از نتایج تحقیقات و کارهای پژوهشی حوزه های علمیه هم می توان در حوزه های فرهنگی بهره برد و در عین آنکه ابزارهای تولیدات محتوای فرهنگی را هم می توانیم در اختیار آنان قرار دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha