معاون وزیر میراث فرهنگی: هرمزگان در زمینه صنایع دستی، پیشران است

بندرعباس - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: هرمزگان در زمینه صنایع دستی پیشران کشور است اما در این حوزه ۲ نکته تبلیغات بازاریابی و نشان‌سازی تجاری مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد واحدی روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان اظهار داشت: صنایع دستی بسیار ویژه‌ای در کشور و تولیدهای بسیار فاخری در هرمزگان وجود دارد که باید در زمینه بسته‌بندی، بازاریابی و نشان‌سازی تجاری برای آن‌ها اقدامات موثری کرد.

وی اضافه کرد: آنچنان که باید نتوانسته‌ایم در این خصوص عمل کنیم، البته جهت‌دهی بوجه‌ای به این بخش بوده و رسانه‌ها هم کمک کننده خوبی هستند که بایستی بیش از گذشته بکارگرفته شوند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌های دریایی هرمزگان بیان کرد: این استان ظرفیت‌های گردشگری دریایی و صنعت دریایی آن نسبت به سایر ظرفیت‌ها بیشتر بوده که بایستی برای این بخش راهبرد و برنامه مدون کرد تا بتوان این صنعت را که اهمیت بسیار بالایی برای وزارتخانه دارد به جایگاه مطلوبی رساند.

واحدی گفت:‌ همانطور که همگان مطلع‌اند این صنعت هم برای اشتغال و هم سایر حوزه‌ها اهمیت داشته و بایستی شناساندن هرمزگان با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی برای آن را دنبال کرد و به همین سبب این اداره‌کل در هرمزگان و وزارتخانه، اهتمام ویژه ای به این بخش دارند.

وی ابراز داشت: کارهای بزرگی هم در این استان در زمینه میراث فرهنگی شده است که مرمت‌های انجام شده نمود بارز آن‌هاست و در زمینه مرمت قلعه پرتغالی‌ها که مورد تاکید استاندار این استان است هم باید هرچه سریع‌تر تفاهمی بین ۲ کشور برای مرمت این اثر و سایر آثار تاریخی انجام شود.

در پایان این مراسم از زحمات سهراب بناوند تقدیر و محمد محسنی قلعه قاضی به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان معرفی شد.

محسنی تا پیش از این مسوولیت‌های مختلفی برعهده داشته که می‌توان به معاونت سیاسی فرمانداری بندرعباس، مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و مدیرکلی بندر و دریانوردی خرمشهر اشاره کرد.

اخبار مرتبط