تمامی مدارس در شهرها و روستاها برای امر سوادآموزی استفاده می‌شوند

اهواز- ایرنا- سرپرست معاون سوادآموزی خوزستان گفت: تمام مدارس شهرها و روستاها در سطح استان محل ثبت نام و تشکیل کلاس‌های سوادآموزی در دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم هستند.

به گزارش ایرنا اردشیر شریف زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: فرآیند مدیریت راهبری کلاس گذاری و فعالیت‌های سوادآموزی با اولویت طرح تلفیقی (سوادآموزی، تحکیم، انتقال) در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در حال اجرا است.

وی افزود: تشکیل کلاس‌های تلفیقی مربوط به آموزش دهندگان است و با ثبت یک کد در سامانه سواد آموزی می توانند در کلاس‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال شرکت کنند و با نگاه انعطافی، تشکیل کلاس بر اساس نوع دوره و درخواست سواد آموزان می‌تواند حداکثر در ۲مکان و ۲ زمان برگزار شود.

شریف زاده اظهارداشت: درصورتی که یکی از کلاس‌های تلفیقی توسط آموزش دهندگان ثبت و تایید نشود، آموزش دهنده مجاز است نسبت به تشکیل یک کلاس تلفیقی دیگر و یک کلاس مستقل در دوره سوادآموزی (با ۵ نفر)، تحکیم (با ۱۰ نفر) و انتقال (با ۱۰ نفر) اقدام نماید.

وی ادامه داد: در این طرح همکاری معلمان رسمی و پیمانی، بازنشستگان و ظرفیت‌های مردمی، خیرین و سایر دستگاه‌های مشارکت کننده، همانندسال قبل بدون محدودیت در تعداد سواد آموز و روش همکاری خواهد بود.

سرپرست معاون سواد آموزی خوزستان گفت: از تمام با سوادان و مدیران مدارس و دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود در شناسایی، دعوت، تشویق و ثبت نام بی‌سوادان و کم سوادان با اولویت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و شرکت آنها در کلاس‌های سواد آموزی تلاش کنند.

طبق آخرین آمار آموزش و پرورش ۷۱ هزار و ۶۲ نفر در خوزستان بی‌سواد هستند و در هر شهرستان اسم و مشخصات فرد بی‌سواد مشخص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha