۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۱
کد خبر: 84971291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجدید میثاق مردم دارالعباده یزد با شهدا در استقبال از ۱۵ شهید گمنام

یزد- ایرنا- مردم دارالعباده یزد روز پنجشنبه با اجتماع در میدان امیرچقماق و خیابان‌های اطراف آن به نحو باشکوه از ۱۵ شهید گمنام استقبال و تجدید میثاق دیگری با شهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این این معنوی با حضور گسترده خانواده‌های شهیدان و ایثارگران، مردم و مسئولان با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار شد.

اجرای چند سرود ، مداحی و عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه وهمچنین گرامیداشت یاد شهدای کربلا، شهدای کربلاهای ایران اسلامی و شهیدان گمنام از دیگر برنامه‌های آیین استقبال عمومی مردم در حسینیه امیرچقماق بود.

در ادامه این آیین پیکرهای مطهر ۱۵ شهید سرفراز گمنام انقلاب اسلامی بر دوش مردم ولایتمدار و قدرشناس دارالعباده تا بقعه امامزاده جعفر (ع) یزد به نحو باشکوه تشییع شد و مردم مومن دارالعباده به خصوص نوجونان و جوانان با حضور پرشور در این مراسم بار دیگر وفاداری و عشق عمیق خود را به اهداف و آرمان شهیدان ابراز داشتند.

پیکر مطهر پنج شهید گمنام در شهرستان یزد در پارک آزادشهر، میدان حج امام شهر، محله نجف‌آباد، سایت علویه مسکن مهر و روستای اکرمیه به خاک سپرده می‌شوند.

آیین تدفین یک شهید نیز در محله اله آباد شهر زارچ، سه شهید در شهرستان تفت، ۲ شهید در شهرستان اردکان، ۲ شهید در شهرستان مهریز، یک شهید در شهرستان بافق و یک شهید نیز در بخش اسفندآباد شهرستان ابرکوه برگزار می‌شود.

تاکنون ۱۶۵ شهید گمنام در ۸۵ یادمان استان یزد دفن شده‌اند و با شهدایی که هم اکنون میهمان یزد هستند، تعداد شهدای گمنام استان به ۱۸۰ شهید می‌رسد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha