رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد: ساماندهی نخاله‌های ساختمانی از دغدغه‌های مهم است

مشهد- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های مهم این شورای وجود و ساماندهی نخاله‌های ساختمانی در شهر مشهد و اطراف آن است، از سوی دیگر حمل نخاله‌ها از مشهد به بخش رضویه انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید شهاب الدین نوری روز پنجشنبه در پانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان مشهد که با حضور ائمه جمعه بخش های ملک‌آباد، رضویه و مرکزی برگزار شد، افزود: کاهش سرانه فضای سبز و آلودگی‌های زیست محیطی و مشاهده آثار تخریبی ساخت و سازها بر پهنه زمین از تبعات نخاله های ساختمانی در شهرستان مشهد است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال راهکاری برای ایجاد فضای سبز در اطراف شهر مشهد و بهرمندی همه شهروندان به طور یکسان و یکنواخت در این زمینه هستیم ، ادامه داد: در حوزه جمع‌آوری و بازیافت اصولی نخاله‌های ساختمانی و تامین سرانه فضای سبز باید تدبیر کرد تا از بروز مشکلات زیست محیطی بویژه در مناطق ملک آباد، رضویه و مرکزی جلوگیری شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: به زودی پایگاه بسیج شورای اسلامی شهرستان مشهد در دفتر این شورا افتتاح می شود که بدین طریق گامهای بهتری در جهت رفع مشکلات مردم برداشته می شود.

رییس شورای اسلامی مشهد: ساماندهی نخاله‌های ساختمانی از دغدغه‌های مهم است

نبود زیرساخت ها در مناطق روستایی

نایب رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز در این جلسه با بیان این که مشکلات حاشیه شهر از مهمترین دغدغه‌های این شورا است، گفت: ایجاد حاشیه شهر و معضلات آن زمانی به وجود می‌آید که به روستاها توجه نمی‌شود و سبب مهاجرت آنان به مناطق حاشیه ای می شود.

محمدعلی رمضانی افزود: با کمال تاسف پسماند فاضلاب مشهد در مناطق حاشیه شهر یکی از معضلات بهداشتی بویژه در بین دانش آموزان به لحاظ ابتلا به امراض پوستی و بیماریها است.

امام جمعه شهر ملک آباد نیز در این جلسه با بیان این که تمام خطبه های نماز جمعه فرهنگی است، گفت: ائمه جمعه هیچ گونه بودجه ای برای مراسمات ملی و مذهبی در یافت نمی‌کنند، درحالیکه به عنوان سرانه باید به این حوزه بودجه اختصاص یابد اما باز هم از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات حاشیه شهر و روستاها دریغ نمی کنند.

حجت الاسلام محمد حسین فرمانبر افزود: ریشه بزه کاری‌ در حاشیه شهرها به دلیل نبود زیرساخت مناسب است، بنابراین شورای شهرستان مشهد باید بیشتر به بخش های مرکزی، رضویه و ملک آباد توجه کنند تا از ایجاد معضلات در حاشیه شهرها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: نبود سالن ورزشی و فضای سبز، نبود فضاهای آبی و نبود دانشگاه از جمله مشکلات بخش ملک آباد محسوب می‌شود که رفع آن نیازمند نگاه و توجه مسوولان است.

رییس شورای اسلامی مشهد: ساماندهی نخاله‌های ساختمانی از دغدغه‌های مهم است

امام جمعه بخش رضویه نیز در این جلسه گفت: عدم رعایت استانداردهای مدیریت پسماند و فراهم کردن زیرساخت کاشت فضای سبز در بخش رضویه از سوی شهرداری مشهدو افزایش تصادفات و مرگ و میر به دلیل حضور ماشین‌های پسماند از جمله مشکلات و چالش‌های بخش رضویه است.

حجت الاسلام مجدی زاده افزود: عدم وجود راه و جاده‌های استاندارد و جریمه شدن مردم به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب از سوی راهنمایی و رانندگی، بروز خشکسالی و کاهش توان مالی مردم این مناطق در بازپرداخت وام‌های مسکن و مصادره شدن اموال بیش از ۱۰۰ خانوار روستایی از سوی بانکهای مربوطه از دیگر مشکلات این منطقه به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha