نوید توسعه و آبادانی پلان چابهار با اقدامات دولت سیزدهم

چابهار- ایرنا- شتاب آهنگ توسعه و آبادانی در بخش محروم پلان از توابع چابهار همجوار سواحل مکران با افتتاح چندین طرح عمرانی، ورزشی، راه‌سازی، برقرسانی، آموزشی و خدماتی توسط دولت سیزدهم همراه بوده و نوید دهنده آینده‌ای درخشان برای مردمان این سرزمین است.

به گزارش ایرنا پُلّان، یکی از بخش‌های شهرستان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان است که در سال‌های اخیر با تلاش و همت دولت در حوزه‌های مختلف پیشرفت خوبی داشته که از جمله آنها ارتقای شاخص‌های راه، آب و طرح هادی هست که در بخش راه و آسفالت به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی نزدیک می‌شود.

توسعه و عمران و آبادانی روستاها بستگی به توجه دولت دارد که در این زمینه با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با نگاه محرومیت زدایی و عدالت محوری در حوزه آسفالت راه‌های روستایی بخش پلان تلاش زیادی شده و شاخص دسترسی مردم به راه آسفالته افزایش چشمگیری یافته است.

بخش پلان با ۱۱۶ روستا، ۹۸ روستای دارای دهیاری و ۱۰۷ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شورای اسلامی، ۳۵ هزار نفر جمعیت و هشت هزار و ۷۵۰ خانوار و مرکز بخش آن ۲ هزار و ۴۵۰ نفر جمعیت دارد و در فاصله ۷۶ کیلومتری شهر چابهار واقع شده است.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار گفت: ۱۱ طرح راه‌سازی شامل بازگشایی راه روستایی، ساخت پل و ابنیه فنی، زیرسازی و آسفالت در سطح این شهرستان بویژه بخش پلان توسط دولت سیزدهم در حال ساخت است که با تکمیل این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی مردم از راه مناسب به بیش‌از ۷۰ درصد خواهد رسید.

۱۱ طرح راه‌سازی شامل بازگشایی راه روستایی، ساخت پل و ابنیه فنی، زیرسازی و آسفالت در سطح این شهرستان بویژه بخش پلان توسط دولت سیزدهم در حال ساخت است که با تکمیل این طرح‌ها شاخص بهره‌مندی مردم از راه مناسب به بیش‌از ۷۰ درصد خواهد رسیدسعید احمد سلامی با تشریح خدمات دولت سیزدهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چابهار اظهارداشت: بازگشایی محور روستایی کوهدیم به لاتیدان بطول هشت کیلومتر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان بهمراه زیرسازی و آسفالت، ابنیه فنی و پل از تیرماه آغاز شده و تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: زیرسازی و آسفالت محور دج‌ها بطول پنج کیلومتر با اعتبار هفت میلیارد تومان، احداث چهار دستگاه پل در محور پارگ به پیرسهراب شامل ساخت پل دج‌ها با ۶ دهانه چهار متری، پل گرنچدان با ۲ دهانه چهار متری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، ساخت پل فتحعلی کلات با ۶ دهانه چهار متری و پیشرفت ۹۰ درصد با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های در دست اقدام است.

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار به آخرین وضعیت راه‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی این شهرستان خاکی و نیازمند تخصیص اعتبار برای زیرسازی و آسفالت است و در صورت تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن شروع و مشکلات تردد اهالی روستاهای این منطقه مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۷۱۴ کیلومتر راه در حوزه شهرستان چابهار ۲۱۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۴۹۵ کیلومتر راه روستایی است.

نوید توسعه و آبادانی پلان چابهار با اقدامات دولت سیزدهم

چشم انداز روشن پلان با آسفالت راه‌های روستایی

سلامی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۹۵ کیلومتر راه موجود روستایی چابهار ۳۴۵ کیلومتر آسفالت است که با توجه به قدمت بالای ساخت راه‌های روستایی آسفالته ۱۰۰ کیلومتر آن نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی ادامه داد: ۱۵۰ کیلومتر راه‌های چابهار شوسه و خاکی است که ۴۰ کیلومتر از این راه‌ها زیرسازی شده و آماده آسفالت هست و ۱۱۰ کیلومتر باقی‌مانده نیز در دستور کار است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار با اشاره به اینکه ۴۰ کیلومتر راه روستایی در بخش پلان چابهار کار زیرسازی آن انجام شده و امسال آسفالت می‌شود، خاطرنشان کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار در این خصوص مصوب شده و برای تکمیل و افتتاح ۳۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا شاهد آسفالت ۹۵ درصد راه‌های حوزه این بخش باشیم.

وی از تکمیل ساخت، تعمیر و تعریض ۱۰ پل و ابنیه فنی با دهانه چهار تا ۲۴ متری در حوزه بخش پلان و پیرسهراب و برخی روستاهای پر جمعیت خبر داد.

از مجموع ۴۹۵ کیلومتر راه موجود روستایی چابهار ۳۴۵ کیلومتر آسفالت است که با توجه به قدمت بالای ساخت راه‌های روستایی آسفالته ۱۰۰ کیلومتر آن نیاز به روکش آسفالت دارد

سلامی به اهمیت برخی طرح‌های راه‌سازی اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی پل فتحعلی کلات پس از چندین سال پیگیری امسال آغاز شده و پس از بهره‌برداری، تردد هزاران نفر از اهالی روستایی در زمان بارندگی را تسهیل می‌کند.

وی بیان کرد: نبود پل در مسیر پیرسهراب به مرکز شهرستان‌های چابهار و کنارک و بخش پُلان مردم را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کرد و در زمان بارندگی تا چندین روز تردد به کندی صورت می‌گرفت و در برخی مواقع چند شبانه روز راه ارتباطی قطع می‌شد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چابهار گفت: در مسیر روستاهای دج‌ها چندین رودخانه‌ طول محور ارتباطی پیرسهراب به پارگ را قطع می‌کرد که با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان نیز ۲ دستگاه پل ساخته می‌شود.

وی اجرای آسفالت روستای بلنگی به عورکی و تلنگ بطول ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌های در دست ساخت عنوان کرد و افزود: ۶ کیلومتر از این محور انجام شده و تا پایان سال تکمیل به بهره برداری می‌رسد.

سلامی از ساخت سه دستگاه پل شامل گزانی، چوکات و کورسر در بخش پلان با اعتبار اولیه سه میلیارد تومان خبر داد.

نوید توسعه و آبادانی پلان چابهار با اقدامات دولت سیزدهم

خدمات ستودنی دولت سیزدهم در بخش پُلان

بخشدار پلان چابهار با تشریح بخشی از خدمات دولت سیزدهم اظهارداشت: اجرای آسفالت راه‌ روستاهای نزدیک بهم بخش پلان به طول ۴۲ کیلومتر با اعتباری بیش‌از ۳۵۰ میلیارد ریال ️از اقدامات خوب است که طی یک سال اخیر انجام شده است.

اسماعیل درتاج با بیان اینکه هم‌اینک از ۱۱۶ روستای پلان، راه ۶۰ روستا آسفالت شده و تا دهه فجر امسال بیش‌از ۱۰۰ روستا در حوزه راه روستایی بخش پلان آسفالت می‌شوند و جشن آسفالت راه‌های روستایی را در دهه مبارکه فجر خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در بحث آسفالت راه‌های روستایی اقدامات خوبی انجام شده که هزاران نفر از راه مناسب بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: اهالی این روستاها زمانی پشت سیل می‌ماندند و با اقدامات دولت سیزدهم با ساخت ابنیه فنی پل و آبنما دیگر مشکلات گذشته را نخواهند داشت.

بخشدار پلان ادامه داد: در یک سال اخیر دولت تلاش‌های زیادی برای عمران و آبادانی بخش پلان انجام داده که از جمله آن شاهد نصب ۶۵ ترانسفورماتور برای رفع افت ولتاژ و توسعه شبکه برق روستاها با اعتباری بیش‌از ۷۰ میلیارد ریال بودیم.

وی بیان کرد: شبکه آب پایدار ۷۵ روستاهای بخش پلان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و بهره‌مندی بیش‌از ۲۴ هزار نفر از اقدامات خوب بوده که بعد از سالها مردم از آب بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند.

طی یکسال اخیر دولت تلاش‌های زیادی برای عمران و آبادانی بخش پلان انجام داده که از جمله آن شاهد نصب ۶۵ ترانسفورماتور برای رفع افت ولتاژ و توسعه شبکه برق روستاها با اعتباری بیش‌از ۷۰ میلیارد ریال بودیمدرتاج به مستقل شدن اداره آموزش و پرورش، افتتاح شعبه اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش پلان برای ارائه خدمات مناسب و پیگیری مشکلات مردم را از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم در این بخش عنوان کرد.

وی گفت: زمینی کردن فیبرنوری به طول ۵۵ کیلومتر در بخش پلان سبب شده تا سطح خدمات تلفن و اینترنت ارتقا پیدا کند و قطعی مکرر را مثل گذشته نداشته باشیم.

بخشدار پلان اظهارداشت: افتتاح ۶ چمن مصنوعی با مشارکت بنیاد مستضعفان و دهیاری‌ها در سه ماه اخیر با اعتباری بیش‌از هفت میلیارد تومان خوشحالی ورزشکاران را در پی داشته است.

وی بیان کرد: افتتاح یک کتابخانه در بخش پلان با مشارکت خیران انجمن یاران جامع با پنج میلیارد ریال، افتتاح دفتر پیشخوان دولت با اعتباری بیش‌از ۲ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات در این بخش عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

۲۱ طرح اقتصادی و زیربنایی در بخش پُلان و پیرسهراب چابهار افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۱۲ پروژه در بخش پلان چابهار افتتاح شد

افتتاح طرح‌های عمرانی ویژه هفته دولت در بخش پلان چابهار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha