۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۲:۳۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 84971483
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: انگلیس از تحریف سیاسی حادثه منچستر دست بردارد

تهران- چین به انگلیس هشدار داد، از «تحریف سیاسی حادثه منچستر» دست بردارد و به قوانین بین‌المللی و تعهدات دوجانبه خود در مورد کنسولگری‌ها پایبند باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای سی.جی.تی.ان، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین پنجشنبه گفت، در صورتی که انگلیس تحریف سیاسی در قبال این حادثه را متوقف نکند، پکن «با قاطعیت و اقدامات متقابل پاسخ خواهد داد.»

پلیس انگلیس در حال بررسی حمله ادعایی به یک معترض است که پس از کشانده شدن به داخل محوطه کنسولگری چین در منچستر، در جریان تظاهرات علیه رئیس جمهوری چین شی جینپینگ توسط چند مرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

اما چین می‌گوید در این حادثه که ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) رخ داد چند عنصر ضدچینی وارد ساختمان کنسولگری شده و مقام‌های آن را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ابتدا معترضان دست به اقدامات تحریک‌آمیز زدند. وی افزود: یکی از کارکنان کنسولگری از ساختمان بیرون کشیده شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وی اظهار داشت که انگلیس نتوانست به قوانین بین‌المللی و تعهدات دوجانبه خود در مورد کنسولگری‌ها پایبند باشد.

وانگ از انگلیس خواست تا گام‌های قابل قبولی برای حفاظت از امنیت، آرامش و شان مراکز دیپلماتیک و کنسولی چین در آن کشور بردارد.

وی همچنین گفت که سرکنسول چین در منچستر دوره ماموریت خود را به پایان رسانده و به پکن بازگشته است.

پلیس منچستر پیشتر از ۶ مقام چینی خواسته بود مصونیت دیپلماتیک خود را لغو کنند تا بتوان از آنها بازجویی کرد و این موضوع به سفارت چین در لندن اطلاع داده شده بود.

رسانه‌ها گزارش دادند که پس از این درخواست، چین این ۶ دیپلمات را به کشور فراخواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha