۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84971593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محرومیت‌زدایی، چشمداشت نهبندانی‌ها از رئیس جمهور + فیلم

بیرجند - ایرنا - رئیس جمهور در دومین سفر استانی به خراسان جنوبی مهمان مردم شهرستان نهبندان شد و مردم این منطقه رفع محرومیت را مهمترین خواسته و چشمداشت خود از آیت الله رئیسی عنوان کردند.

به گزارش ایرنا، آغاز دور دوم سفرهای رئیس جمهور از خراسان جنوبی شوق و اشتیاقی را در بین مردم این استان ایجاد کرده و امید به آن دارند که این سفرها مقدمه‌ای بر رفع محرومیت از منطقه و توسعه همه‌جانبه باشد.

در دومین روز سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، امروز نهبندان میزبان آیت الله رئیسی است و مردم این شهرستان از ساعات ابتدایی صبح خود را به مصلی امام علی (ع) شهر رسانده‌اند تا با لبیک به دعوت مسئولان، از نزدیک با رئیس جمهور دیدار کرده و خواسته‌هایشان را مطرح کنند.

انتخاب مدیران قوی، لازمه رفع محرومیت

غلامحسین فرحی یک دبیر بازنشسته است که در بین جمعیت حاضر در مصلی نهبندان منتظر ورود رئیس جمهور است و از خواسته خود می‌گوید: اینجا منطقه محرومی است و ما از رئیس جمهور توقع داریم با انتخاب مدیران قوی نسبت به رفع محرومیت اقدام کند.

محرومیت زدایی، چشمداشت نهبندانی‌ها از رئیس جمهور + فیلم

وی با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن کارآیی افراد در زمینه انتصابات اظهار داشت: ضمن پرهیز از حزبگرایی باید مدیری برای مناطق محروم انتخاب شود که به همه مسایل منطقه آشنا باشد.

این شهروند نهبندانی درخصوص علت حضورش برای مراسم استقبال رئیس جمهور هم گفت: من عاشق جمهوری اسلامی، کشور و رئیس جمهور هستم چون شعار رئیس جمهور مردمی است پس می‌خواهیم که همیشه مردمی بماند.

وی عنوان کرد: تکمیل بیمارستان نهبندان و توجه به راه‌های دوبانده به خصوص نهبندان- شوسف مهمترین خواسته ما از رئیس جمهور است.

لزوم حفظ وحدت در نهبندان

امام جمعه اهل سنت در نهبندان نیز با تاکید بر لزوم حفظ وحدت بین شیعه و سنی گفت: این وحدت باید به معنای واقعی نمود پیدا کند.

محرومیت زدایی، چشمداشت نهبندانی‌ها از رئیس جمهور + فیلم

مولوی غلام الله جمال زهی همچنین به بالا بودن اجاره خانه در نهبندان اشاره کرد و افزود: توجه به مسئله مسکن هم خواسته دیگر ما از رئیس جمهور است.

وی یادآور شد: در حال حاضر وحدت خوبی بین جمعیت شیعه و سنی نهبندان برقرار است که باید برای حفظ آن تلاش کرد.

تسریع در بازنگری طرح توسعه نهبندان

یک عضو شورای شهر در نهبندان هم با تاکید بر لزوم تسریع روند بازنگری طرح توسعه نهبندان گفت: تمام نیازهای و ظرفیت‌های منطقه در این طرح آمده که اگر زودتر بازنگری شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

رشید نژاد همچنین بر فعال شدن ظرفیت‌های معدنی نهبندان تاکید کرد و افزود: توجه به رفع محرومیت نهبندان مهمترین خواسته مردم مرزنشین این منطقه است.

وی یادآور شد: مردم نهبندان همواره ولایتمدار هستند و از لحاظ اینکه کوچکترین موردی از بحران‌ها و اغتشاشات اخیر در این شهرستان دیده شده حرف اول را در کشور می‌زند.

یک شهروند دیگر هم علت حضورش در این مراسم را علاقه خود به رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: محرومیت در نهبندان به اوج رسیده و انتظار داریم که به این مسئله توجه شود.

ضیا مقدم افزود: مشکلات زیادی در راه‌ها و جاده‌های شهرستان وجود دارد که انتظار می‌رود مسئله دوبانده شدن سرعت گیرد.

وی یادآور شد: اکنون که رئیس جمهور به این منطقه سفر کرده مردم انتظار دارند که بیشتر خواسته‌های آنها دیده شود.

یک روحانی شعیه نیز بر ادامه رویه مردمداری دولت تاکید کرد و گفت: مردم نهبندان همواره پشتیبان ولایت فقیه و رئیس جمهور هستند و انتظار می رود که نگاه به محرومان این منطقه ویژه تر باشد.

عمبد المجید شجاع اظهار داشت: مسئولان باید به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند و اینکه رئیس جمهور به صورت میدانی از مسایل و مشکلات آگاه می‌شود جای تقدیر دارد.

محرومیت زدایی، چشمداشت نهبندانی‌ها از رئیس جمهور + فیلم

وی با تاکید بر حفظ این رویه عنووان کرد: امروز به مراسم استقبال از رئیس جمهور آمده ایم تا مشتی محکم بر دهان استکبار و دشمنانی باشد که می‌خواهند به کشور ما ضربه بزنند.

یک تولید کننده مرغ هم گفت:انتظار داریم دولت تسهیلاتی را به تولید کنندگانی که در نوسانات اخیر دچار ضرر شد اختصاص دهد .

ابوالفضل روشن دل که یک واحد مرغداری ۲۵ هزاری در شهرستان نهبندان دارد افزود: ما در این نوسانات چندصد میلیون ضرر کردیم و الان می‌خواهیم که رئیس جمهور از ما حمایت کند.

وی یادآور شد: حمایت دولت را از این جهت می‌خواهیم که بتوانیم به چرخه تولید برگردیم و دوره بعد را شروع کنیم.

رئیس جمهور در ادامه دومین سفر استانی به خراسان جنوبی صبح امروز - جمعه - برای بازدید و دیدار با مردم وارد شهرستان مرزی نهبندان شد.

خبر خوش رئیس‌جمهور برای مرزنشینان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان پرداخت یک نوبت عواید فروش سوخت به مرزنشینان استان بود.

پرداخت این عواید به تعداد زیادی از روستاهای مرزی خراسان جنوبی از سال ۱۳۹۹ قطع شده بود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز استان شد و در ورزشگاه آزادی این شهر با مردم دیدار کرد.

رئیس دولت مردمی در ادامه این سفر ۲ روزه امروز با بالگرد راهی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند شد و در مصلای امام علی (ع) نهبندان با مردم این شهرستان دیدار و سخنرانی کرد.

نهبندان در خراسان جنوبی به عنوان نماد محرومیت‌زدایی شناخته می‌شود از این جهت که رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی ششم شهریور سال ۱۳۷۸ به جنوب خراسان بزرگ و شهرستان بیرجند سفر کرده بودند، روز بعد به نهبندان رفتند و با مردم خونگرم این شهرستان نیز دیدار کردند.

ایشان در اجتماع مردم نهبندان گفتند: «من با سفر به شهرستان محروم نهبندان می‌خواهم توجه مسوولان سطوح مختلف دولتی و استانی را به‌طور کامل به این منطقه و مناطقی از این قبیل جلب کنم و از آنها انتظار دارم که اهتمام خود را بر روی نقاط دورافتاده که غالبا محرومیت‌های زیادی را از دوران‌های قبل تحمل کرده‌اند، متمرکز کنند».

تصویب طرح توسعه نهبندان در سال ۱۳۸۱ توسط هیات وزیران وقت از دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به نهبندان بود اما به‌طور کامل اجرا نشد و در سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی که شهریور سال گذشته انجام شد، درخواست بازنگری سند توسعه نهبندان با موافقت رئیس جمهور همراه شد.

با دستور ویژه رئیس جمهور حدود ۲۵۰ طرح در حوزه‌های مختلف زیرساختی، اقتصادی و سایر حوزه‌ها برای بازنگری سند توسعه نهبندان پیشنهاد شد.

پیگیری مصوبات سفر اول، محرومیت‌زدایی و جذب سرمایه‌گذاری از محورهای سفر دوم رئیس جمهور است و ۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند که به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha