۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 84971678
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه رشت: بخش کشاورزی با محدودیت منابع نیازمند تحول جدی است

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: بخش کشاورزی برای مدیریت مصرف آب و زمین و منابع محدود نیازمند تحول در حوزه سیاست‌گذاری و اجراست تا امنیت غذایی و خودکفایی در سایه پیاده سازی فناوری روز محقق شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگران در مصلی رشت عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم در بخش کشاورزی آینده ای روشن برای این نسل و نسل آتی رقم بزنیم نیازمند طرح هایی نو و دانش نوین برای تحقق کشاورزی نوین هستیم.

وی عنوان کرد: روش های سنتی کشاروزی نه تنها در آینده که هم اینک نیز با توجه به محدودیت های آب و منابع جوابگو نیست و از این رو باید با همین منابع و اراضی راندمان تولید را بالا ببریم که آن نیز در سایه بهره گیری از دانش و کشاورزی نوین است.

وی اظهار کرد: امروز با توجه به کمبود آب و نزولات آسمانی و افزایش گازهای گلخانه‌ای، نیاز به طرح و شیوه هایی داریم که کشاوری ما با حداقل مصرف آب انجام شود چون هم اینک هر خوشه برنج حدود یکصد لیوان آب نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در بخش کشاورزی و در استفاده از ضایعات برنج ( کاه و کلوش) طرحی خوبی از سوی نخبگان بسیجی ارایه شده که آن را به نهاده های دامی تبدیل کند.حال اگر این امر تحقق یابد، تحول بسیار بزرگی در این بخش انجام می شود و امروز نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان و دانش بنیان در بخش کشاورزی هستیم.

استکبار جهانی با الگو شدن زن موفق مسلمان محجبه مخالف است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت : خارج کردن ایران از کمیسیون مقام زن به ضرر نیست بلکه یک پیروزی است زیرا زنان ایرانی در رشته‌های مختلف در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کرده و حضوری موفق در حوزه های مختلف دارند آنگونه که کشورهای دیگر خواستار حضور آنان و استفاده از تخصص و توانمندی آنان هستند.

وی عنوان کرد: آمریکا و اروپای یدک‌کش در حالی ادعا کرده که ایران حقوق زن را رعایت نمی‌کند که خودشان دنبال تجاوز جنسی و برده‌کشی از زنان هستند. در ایالات متحده سالانه ۱۵هزار زن را قاچاق کرده و در عربستان حتی زنان اجازه رانندگی ندارند.

 با ذکر اینکه دشمنان در حالی شعار دفاع از حقوق زن و مرگ یک دختر را بهانه کرده که خودشان آدم‌ربا و به گفته روزنامه‌های خودشان ۲۲۲کودک را در قفس انداخته‌اند، خاطرنشان کرد: آنان جمهوری اسلامی را از عضویت در کمیسیون حقوق زنان سازمان ملل خارج کرده اند، عجب! به زعم آنها، انگار همه دنیا طرفدار حقوق زن و تنها ایران اینگونه نیست!

امام جمعه رشت عنوان کرد: استکبار جهانی و دنیای غرب از موفقیت و الگو شدن بانوان محجبه مسلمان جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف ناراحت است و به همین دلیل با همکاری سایر متحدانش جمهوری اسلامی این اقدام را انجام دادند.

آیت الله فلاحتی ادامه داد: بانوان ما در همه عرصه ها حضور مستمر و موفقی داشته ودارند. هم اینک زنان ما در حوزه های ورزشی، علمی ، فرهنگی ، هنری و سایر رشته ها در سطوح بین‌المللی می درخشند که این برای جامعه غرب ناراحت کننده است.

وی اضافه کرد: هم اینک در کشور ما بیش از ۳۰ هزار بانوی پزشک متخصص فعالیت دارند و از سوی دیگر با وجود اینکه در اکثر بخشها پیشرفت چشمگیری داشته اند و در همه حوزه های موفقیتی ایران‌زمین سهم قابل توجهی دارند.

وی ادامه داد: آنان به عنوان دشمنان این ملت در چند دهه اخیر حدود یکهزار و ۸۰۰ تحریم متوجه ایران کرده اند که بیشترین آسیب این تحریمها به زنان و کودکان وارد شده و با این وجود چگونه این کشورها خود را طرفدار حقوق زن می دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha