امامان جمعه شهرهای استان بوشهر بر تقویت همکاری حوزه و دانشگاه تاکید کردند

بوشهر - ایرنا - امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه های نماز این هفته بر ضرورت تقویت همکاری حوزه و دانشگاه در مقابله با دشمنان، گسترش تحقیق و پژوهش و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: حوزه و دانشگاه‌ باید با تقویت وحدت و گسترش همکاری‌ها در ابعاد مختلف برای مقابله با دشمنان تلاش کنند.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد:: موتور محرکه و پیشران نظام اسلامی وحدت بین ۲ قشر مهم و ارزشمند حوزه و دانشگاه است که همگان باید به تحقق این مهم نگاه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: توطئه استکبار تسلط بر ایران و از بین بردن انقلاب اسلامی است و این روزها تلاش می‌کند در ارتباط حوزه و دانشگاه اختلال بیندازد که باید با اتحاد مانع تحقق هدف دشمنان شد.

هاشمی یادآور شد: در این راستا تشکیل کرسی آزاد اندیشی مشترک در دانشگاه و حوزه با هدف تعامل علمی، معرفتی و دانش افزایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

خطیب موقت نماز جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت ۲۵ آذر روز تحقیق و پژوهش اظهار کرد: تحقق این موضوع نیز به ۲ نهاد مهم دانشگاه و حوزه ارتباط دارد که باید بخوبی در این عرصه نقش آفرینی کنند.

هاشمی بیان کرد: بحث حمل و نقل ریلی در استان بوشهر نیز از آرزوهای دیرینه مردم است که باید تلاش شود هر چه سریع تر بوق قطار در این استان به صدا در بیاید.

وی افزود: شب یلدا فرصتی است تا خانواده‌ها دور یکدیگر جمع شوند زیرا دشمن برای از هم گسیختگی و متلاشی شدن کانون خانواده‌ها سخت در تلاش است.

برازجان

امام جمعه برازجان با اشاره به ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: در این شرایط بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی و همکاری بین این ۲ قشر موثر در عرصه فرهنگی و جهاد تبیین نیاز است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه با اشاره چرایی هجمه دشمن به رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب عامل پیش برندگی، مرکز ثقل انقلاب اسلامی و تداوم بخشی به انقلاب و عامل عبور از بحران ها و چالش های اساسی کشور است.

وی با اشاره به مقبولیت و محبوبیت رهبر معظم انقلاب در بین آحاد مردم ایران و منطقه گفت: رهبر معظم انقلاب برهم زننده موازنه قوا در منطقه به نفع انقلاب اسلامی و کشورهای مستقل و مظلوم در برابر استکبار هستند و موجب جلوگیری از نفوذ و پیاده سازی سیاست‌های استعماری غرب در منطقه، فرهنگ و گفتمان سازی برای پیشبرد اهداف انقلابی اسلامی است.

وی ادامه داد: اقدامات هنجارشکنانه و براندازانه ای چون آتش زدن مسجد، پرچم، کشیدن حجاب از سر بانوان، رفتارهای خلاف عفت و حیا، میدان داری ارازل و اوباش، سردادن شعارهای ساختار شکانه، حمایت تمام عیار خارج نشینان محکوم است.

امام جمعه برازجان با اشاره به ۲۵ آذر روز تحقیق و پژوهش گفت: اگر کشور بخواهد پیشرفت کند باید از مسیر تحقیق و پژوهش گذر کند.

گناوه

امام جمعه موقت گناوه گفت: دستاوردهای دانش و فناوری کشور در میان ۲۰۰ کشور جهان به رتبه ۱۶ رسیده و این مهم مایه شگفتی ناظران بین المللی شده است.

حجت الاسلام علی عابدی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه با گرامیداشت هفته تحقیق و پژوهش افزود: استعداد علم و تحقیق در ایران از متوسط جهان بالاتر است به گونه ای که همه کمیته های علمی بین المللی اعتراف دارند ملت ایران باهوش و استعدادهای خارق العاده ای دارند.

وی اظهارداشت: نزدیک به دو دهه رستاخیز علمی با سرعت در کشور آغاز و برای ناظران جهانی غافلگیر کننده شده  است.

وی گفت: دستاوردهای  دانش و فناوری ایران درحالی به دست آمده که کشور با تحریم های مالی و علمی روبرو بوده است اما توانستیم به همت جوانان غیور به این موفقیت ها نایل شویم.

عابدی با اشاره به حوادث و اغتشاشات کشور افزود: در پشت پرده حوادث و اغتشاشات اخیر رژیم کودک صهیونیستی بوده که  اهداف شوم راهبردی را طبق سیاست های خود پیش گرفته است.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: توقف پیشرفت هسته‌ای و قدرت نظامی ایران یکی از راهبردهای رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در جریانات اخیر بوده است.

وی ادامه داد: نافرمانی مدنی ، عملیات ترور و خرابکاری، ایجاد جنگ و قومیت داخلی و انهدام مراکز صنعتی و اقتصادی از دیگر راهبردهای رژیم غاصب اسرائیل است اما بدانند که ارزوهای پلید و شوم را  با رهنمودهای رهبری و بصیرت ملت به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت گناوه با اشاره به  فرارسیدن روز حوزه و دانشگاه گفت: پیوند حوزه و دانشگاه از خجسته ترین اثرات و برکات  انقلاب اسلامی و  راهبرد اساسی امام راحل و مقام رهبری برای تحقق اسلام ناب محمدی (ص) است.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: در شرایط کنونی کشور جهاد تبیین ضروری است.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه اهرم افزود: در فتنه و اتفاقات اخیر برای ایجاد التهاب بیشتر برخی ها فوت شدگان و مردگان معمولی را هم به آمار خود اضافه می کردند.  

وی اظهار کرد: فتنه‌ها همان فتنه‌های چند هزار سال قبل است و جهاد تبیین از سو همه آحاد جامعه  افراد جامعه امری ضروری و واجب است چون زخم این فتنه‌ها به اندازه زخم سکوت خواص نبوده و نیست.

امام جمعه اهرم بیان کرد:  زخم فتنه ها بر طرف می شود اما سکوت خواص در نظام انقلابی و جامعه اسلامی خوب نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha