چند طرح تعاونی با حضور وزیر در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

بیرجند-ایرنا- چند طرح تعاونی در نخستین سفر رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی به خراسان جنوبی روز جمعه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بیرجند به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با حضور سید «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخستین «خانه خلاق خراسان جنوبی» و مرکز کارآفرینی و آموزش کسب و کار اداره کل فنی و حرفه ای در این استان با هدف تبدیل ایده‌ها و مهارت‌های کارآفرینی به محصول و اشتغال‌زایی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از طرح توسعه صنایع ناصری (شرکت تولید کاشی نیلوفر ۲) با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر در شهرستان بیرجند و بازدید از بیمارستان تامین اجتماعی میلاد این شهرستان دیگر برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سفر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این مراسم تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ارتقای شش نمایندگی ادارات تابعه در شهرستان‌های این استان را از جمله مشکلات و مطالبات در این بخش ذکر کرد.

غلامرضا اشرفی گفت: برای تکمیل چهار طرح نیمه تمام بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: ۴۰ درصد از مجموع ۱۷۸ پست سازمانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی بدون تصدی و کاهش این مشکل نیازمند توجه بیشتر مسوولان ذیربط است.

وی سهمیه و تعهد اشتغال این استان در سال‌جاری را ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر ذکر کرد و افزود: این درحالی است که تاکنون با فراهم شدن زمینه اشتغال ۱۱ هزار و ۱۳۱ نفر بیشتر از سهمیه اشتغال این استان محقق شده است.

اشرفی گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در استان خراسان جنوبی ۲۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر است و ۹۴ درصد سهمیه اشتغال این استان در سال‌جاری تاکنون ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۱۷۰ مجوز مشاغل خانگی در ابتدای امسال تاکنون در استان خراسان جنوبی صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ برابر افزایش یافته است.

رئیس جمهور که روز گذشته به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت وارد بیرجند شد، امروز در ادامه این سفر دو روزه برای دیدار با مردم به شهرستان نهبندان سفر کرد.

آیت الله رئیسی صبح جمعه با همراهی معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه نیز حضور یافت و با مردم این منطقه دیدار کرد.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم با ۱۰۶ مصوبه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha