بیمارستان میلاد بیرجند از هیات امنایی به ملکی تبدیل می‌شود

بیرجند - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیمارستان میلاد بیرجند که به صورت هیات امنایی اداره می‌شود تبدیل به بیمارستان ملکی خواهد شد تا مشکل مردم برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید صولت مرتضوی عصر جمعه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: این بیمارستان حدود ۵۰ درصد جامعه کارگری استان را پوشش می‌دهد.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۱۱ هزار و ۳۰ نفر بوده است که تاکنون ۱۰ هزار و ۷۷۹ فرصت شغلی ثبت و راستی آزمایی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون همچنین از محل تبصره‌های ۱۸ و ۱۶ بالغ بر هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان تزریق شده است.

مرتضوی با بیان اینکه صندوق‌های تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها تصمیمات بسیار خوبی گرفتند، افزود: تقریبا برنامه‌ریزی شده بالغ بر ۱۰ هزار شغل در سطح استان این صندوق‌ها ایجاد کنند و تسهیلات بسیاری خوبی بانک رفاه کارگران در سطح استان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های اشتغال که در دست بررسی است بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ۱۹ مرکز آموزشی را راه‌اندازی کرده و ۱۲۰ کارگاه با ۶۰۰ حرفه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان زیرکوه مشکلی وجود دارد که قول دادیم برطرف شود، اضافه کرد: علاوه بر آن چند مجموعه نیمه تمام ورزشی که سال‌های قبل در فردوس، نهبندان، بیرجند، قاینات آغاز شده بود در استان تأمین اعتبار شد تا تکمیل شوند.

مرتضوی بیان کرد: اقدامات بسیار فراوانی در سطح استان انجام شده و خدمات در حال ادامه است.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی پیام بسیار زیبایی را به جهان مخابره کردند، تاکید کرد: چون شهروند این استان هستم به نمایندگی از شهروندان خراسان جنوبی از حضور رئیس جمهور کمال قدردانی را دارم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده هم در این نشست گفت: تامین ورزشگاه، سالن ورزشی و پارک ویژه بانوان از جمله درخواست‌های بانوان خراسان حنوبی است و قرار شد طرح‌هایی که در این زمینه بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

انسیه خزعلی افزود: رفع نیازهای پزشکی، کمبود تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی متخصص زنان، ایجاد و حمایت از بازارچه‌های موقت، دائمی و مرزی همچنین اختصاص سهمیه آرد برای بانوانی که پخت نان دارند از دیگر درخواست‌های بانوان این استان است.

وی گفت: کم‌آبی و برخی از مشکلات باعث شده که برخی از مردم دام‌های خود را به فروش برسانند، در کنار آن می‌توان با حمایت و پشتیبانی از صنایع دستی برای مردم اشتغالزایی کرد چنانکه در روستای خراشاد با احیای صنعت "توبافی" هم اشتغالزایی شده و هم محصولات خود را به دیگر مناطق جهان صادر می‌کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استحکام خانواده در خراسان جنوبی اظهار داشت: وضعیت ازدواج در خراسان جنوبی بالاتر و طلاق پایین‌تر از میانگین کشوری است، مشارکت اقتصادی بانوان نیز در خراسان جنوبی یک واحد بالاتر و بیکاری بانوان سه واحد کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: این امور نشان می‌دهد تلفیق خوبی بین کار فردی، خانوادگی و اجتماعی با حفظ ارزش‌های اسلامی می‌توان برقرار کرد.

خزعلی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و جرایم نیز در خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان‌ها به‌شدت کمتر است که نشان می‌دهد استحکام خانواده می‌تواند تضمین کننده بسیاری از معیارهای استاندارد باشد که باید در فعالیت‌ها داشته باشیم.

وی درخصوص لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: این اقدام، محروم کردن جامعه زنان دنیا از الگوهای زیبایی است که می‌تواند افکار بلند و روشنگرانه را به جهان برسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha