وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان باید به دانشگاهی «مسئولیت محور» تبدیل شود

کرمانشاه- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به صورت نظام یافته به دانشگاهی «مسئولیت محور» برای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی تبدیل شود و اگر به این مرحله رسیدیم، تحول بنیادین هم به دنبال آن اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایرنا؛ «یوسف نوری» جمعه شب در بازدید سرزده از پردیس شهید رجایی کرمانشاه تاکید کرد: با دیدی آینده پژوهانه، باید دانشگاه فرهنگیان را گسترش داده و طرح توسعه دانشگاه فرهنگیان را از بُعد زیرساختی کمی و کیفی تدوین و اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، ضمن حضور در سراهای دانشجویی و گفت و گو با برخی از دانشجومعلمان، گفت: شما دانشجومعلمان امیدهای آینده کشور برای توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت هستید.

نوری تصریح کرد: آینده آموزش و پرورش و تربیت و توسعه نیروی انسانی کشور توسط شما دانشجومعلمان تعیین خواهد شد، لذا این دوران را قدر بدانید و بر آموختن دانش‌های مختلف و کسب مهارت‌های ۶ ساحت تاکید داشته باشید تا بتوانید دانش آموزان خود را در ساحت‌های مختلف آموزشی و تربیتی، پرورش نمایید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کارهای جهادی تشکل‌های دانشجویی را مورد تقدیر قرار داد.

در ادامه این بازدید وزیر و آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با دانشجو معلمان، ضمن شنیدن دغدغه‌های آنان، به پرسش‌های آنان نیز پاسخ داد

شایان ذکر است؛ ارتقا امکانات و تجهیزات فنی و رفاهی دانشگاه، رفع مشکلات خوابگاهی دانشجومعلمان از جمله مواردی بود که دانشجو معلمان با وزیر آموزش و پرورش، مطرح کردند.

وزیر آموزش و پرورش، با حضور در جلسه شورای اداری در جمع مسئولان دانشگاه فرهنگیان و آموزش وپرورش از عملکرد مطلوب، همدلی، هم‌افزایی و وحدت میان مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت قدردانی و بر لزوم نوآوری و ارائه ایده‌های جدید در بحث مواد درسی، جذب، نگه داشت و بازنشستگی نیروها در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد.

در این بازدید که امیری مقدم استاندار کرمانشاه، خان محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدی مدیرکل آموزش وپرورش، عظیمی مدیر امورپردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان و جمعی از مدیران و معاونان دانشگاه و آموزش و پرورش حضور داشتند، یوسف نوری از پردیس شهید رجایی بازدید و از نزدیک با دانشجویان دیدار کرد.

بازدید وزیر آموزش و پرورش بدون اطلاع قبلی و به صورت سر زده انجام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha