بیش از ۴۱۰ هزار خانوار خراسان رضوی تحت پوشش داوطلبان سلامت هستند

مشهد- ایرنا- رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۴۱۰ هزار و ۲۵۰ خانوار در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی تحت پوشش داوطلبان سلامت هستند.

دکتر محمد جعفر صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: داوطلبان سلامت آموزش‌هایی را که در حوزه خود مراقبتی از طریق مراکز بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی به آنان ارائه می‌شود، به خانواده خود و اطرافیان منتقل می‌کنند.

وی ادامه داد: داوطلبان سلامت از سال گذشته تا کنون به ۳۰ هزار و ۲۴۰ خانوار آموزش حضوری به صورت خانه به خانه داده‌اند و پیگیر امور بهداشتی و درمانی ۱۵ هزار و ۲۲۵ خانوار شده اند.

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:داوطلبان سلامت طی این بازه زمانی چهار هزار و ۸۰۶ کانال و گروه‌ مجازی را برای انتقال آموزش‌ها تشکیل داده اند و حدود ۵۹ هزار و ۵۰۴ پیام به ۲۵۵ هزار و ۹۸۱ نفر منتقل کرده اند.

صادقی افزود: در دوران شیوع بیماری کرونا ۱۰ هزار و ۷۱۹ داوطلب سلامت در پویش کرونا همکاری داشتند و در غربالگری ۲۴۵ هزار و ۸۵۴ نفر از جمعیت خانوارهای زیر پوشش داوطلبان سلامت مشارکت کرده اند.

وی ادامه داد: همچنین از سال گذشته تا کنون ۱۰۰ هزار و ۸۴۲ جزوه آموزشی توسط داوطلبان سلامت زیرپوشش این دانشگاه توزیع شده است.

هم‌اکنون ۲۲ هزار و ۶۳ داوطلب سلامت به منظور افزایش سواد سلامت جامعه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند که افزون بر۶۰ درصد از آنان در مناطق روستایی و حاشیه شهر فعالیت دارند و بیش از ۹۵ درصد از این داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha