۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 84972226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاخ سفید: اقدامات پیونگ یانگ تهدیدی برای صلح و امنیت شبه جزیره کره است

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد کره شمالی به توسعه توانایی های نظامی خود ادامه می دهد و این مساله تهدیدی جدی برای برقراری صلح و امنیت در شبه جزیره کره و شمال شرقی آسیا به شمار می آید.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری یونهاپ، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا این اظهارات را پس از آن گفت که کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون رئیس رهبر این کشور بر آزمایش موفقت آمیز موتور سوخت جامد با رانش بالا نظارت داشته است.

کربی تصریح کرد: آقای کیم همچنان به دنبال افزایش قابلیت های نظامی خود است که این مساله تهدیدی جدی برای منطقه، شبه جزیره کره، متحدان، شرکا و همچنین منافع امنیت ملی ما به شمار می آید.

وی افزود: به همین دلیل ما قصد داریم به همکاری با ژاپن و کره جنوبی ادامه دهیم. ما به حضور نیروها و انجام تمرینات نظامی خود در شبه جزیره کره و منطقه ادامه می دهیم.

کربی گفت اقدامات کره شمالی ما را بر آن داشته است تا به بهبود قابلیت‌های مربوط به مجموعه های اطلاعاتی خود در داخل و اطراف شبه جزیره کره ادامه دهیم.

کربی همچنین اعلام کرد آمریکا همچنان خود را به تعامل با کره شمالی متعهد می داند.

وی با اشاره به رهبر کره شمالی گفت: ما دوباره پیشنهاد خود را برای نشستن بر میز مذاکره بدون پیش شرط با کیم بیان می کنیم.

وی افزود:" ما از رهبر کره شمالی می خواهیم این پیشنهاد را دوباره بدون پیش شرط بپذیرد تا بتوانیم راهی دیپلماتیک برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره پیدا کنیم.

کره شمالی ۲۴ آذرماه یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را آزمایش کرده است که به گفته کارشناسان، امکان پرتاب سریعتر و متحرک تر موشک های بالستیک را فراهم می کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: این آزمایش تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور و در محوطه پرتاب ماهواره انجام شده است که برای آزمایش فناوری های موشکی از جمله موتورهای موشکی و وسایل پرتاب فضایی استفاده می‌شود.

کارشناسان می گویند به نظر می رسد این آزمایش با هدف توسعه یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید انجام شده است. این موتور تضمینی برای توسعه سیستم سلاح راهبردی دیگری از نوع جدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha