۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است

سمنان- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: برای ارایه خدمت به رانندگان در  راه مانده به دلیل شرایط نامساعد جوی و تصادف‌های رانندگی ۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

مظفر محمدخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: برای ارایه خدمات امداد و نجات در محورهای مواصلاتی در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه ۳۶ دستگاه انواع خودروی امدادرسان در مدار فعالیت قرار دارد.

وی بیان کرد: ۱۳ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودرو نجات و ۱۰ دستگاه خودرو کمک‌دار، برای خدمت‌رسانی در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

وی افزود: برگزاری یک دوره توان افزایی برای ۴۰ نجاتگر کادر پایگاه های امداد و نجات، تجهیز پایگاه های امداد و نجات به امکانات اسکان اضطراری مانند پتو و چادر، نصب بنرهای تبلیغاتی در پایگاه‌ها برای اطلاع رسانی و آموزش همگانی، از جمله اقدامات در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه در استان سمنان است.

محمدخانی تصریح کرد: تجهیز نیروهای هلال احمر به تجهیزات انفرادی (لباس گرم)، برگزاری توان افزایی پیش بیمارستانی و نجات فنی برای ۱۰۰ نفر از داوطلبان شرکت کننده در طرح زمستانه امداد و نجات، به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات پایگاه ها و انبارهای آماده عملیات استان، از دیگر اقدام های انجام شده در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه در استان سمنان است.

۱۴ پایگاه ثابت امداد و نجات در محورهای مواصلاتی استان سمنان فعال است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: بررسی و رفع عیب تمام خودروهای عملیاتی و تجهیز پایگاه ها و انبار آماده عملیات به بسته های غذایی ۲۴ ساعته و ۷۲ ساعته و توزیع برای افراد در راه مانده و آسیب دیده، از دیگر اقدامات استان سمنان در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعیت هلال احمر استان سمنان در حال حاضر چهار سازمان فعال در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی و یک موسسه علمی کاربردی را زیرمجموعه خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha