۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84972350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منابع آب شهر گرگان ۳۷ برابر رشد پیدا کرده است

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با اشاره به رشد ۱۹۹ درصدی اعتبارات امسال استان نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب گلستان هزینه شده و میزان منابع آب برخی شهرها از جمله گرگان ۳۷ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه روز شنبه در آیین افتتاح متمرکز آسفالت معابر شهری استان در محله انجیراب شهر گرگان بیان کرد: یکی از فرصت‎هایی که مدیران گلستانی باید به خوبی از آن بهره درست ببرند استفاده از اعتبارات و امکانات ملی برای پیشرفت و شکوفایی استان است.

وی رفع محرومیت از چهره شهرهای استان با استفاده از ظرفیت‎های طرح بازآفرینی شهری را یک فرصت بی‌نظیر برای مدیران شهری خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از نقاط شهری معابر خاکی داریم که سکونت و زندگی را برای مردم دچار مشکل کرده است ساماندهی این معابر با استفاده از طرح بازآفرینی شهری ضمن ایجاد نشاط در جامعه، امید به آینده را در بین ساکنان این مناطق افزایش می‌دهد.

استاندار گلستان گفت: بازآفرینی شهری یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در راستای ایجاد توازن، عدالت و محرومیت‌زدایی است و به عنوان یک اقدام اساسی اولویت‌دار در برنامه‌های استان تلقی می‌شود.

علی محمد زنگانه افزود: باید خدمات صادقانه بیش از این به مردم در راستای رفع محرومیت‌های جامعه افزوده شود و اجرای بخشی از این محرومیت‌ها در قالب ستاد بازآفرینی، عمل به خواسته رییس جمهور است.

وی ادامه داد: سفر رییس جمهور به استان گلستان یک فرصت طلایی برای پیشرفت استان است تا حرکت رو به پیشرفت و توسعه شکل گیرد.

در حوزه آب از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در گلستان هزینه شد

به گفته وی در این سفر، ۱۲ هزار میلیارد تومان در اجرای طرح عمرانی، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ارزی و ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال آفرین برای استان در سفر رییس جمهور تصویب شده است.

زنگانه افزود: در استان گلستان برای افق ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده تا سرانه درآمد خانوارهای آن به میانگین کشوری رسانده شود.

وی گفت: امسال اعتبارات گلستان ۱۹۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است که در برخی از حوزه‌ها از جمله آب طی دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و میزان منابع آب برخی از شهرها مثل آب شهر گرگان ۳۷ برابر رشد دارد.

استاندار گلستان با تاکید بر اطلاع‌رسانی از حرکت‌های جهادی دولت گفت: اطلاع‌رسانی از خدمات دولت به اندازه خود خدمات ارزش دارد و در کنار طرح‌های عمرانی یک پیوست رسانه‌ای داشته باشد تا حق مردم‌ بوده خدمات دولت مطلع شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان هم در این مراسم گفت: امسال ۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار خرید قیر به استان تخصیص یافته که رقمی کم‌نظیر و از نشانه‌های توجه دولت به تکمیل زیرساخت‌ها است.

مهدی ملک افزود: در سال مالی گذشته سهمیه اعتباری تخصیص قیر استان ۱۷۰ میلیارد ریال بود که ۴۰ میلیارد ریال دیگر هم علاوه بر این مقدار  جذب شد.

وی ادامه داد: با این اعتبارات، ۲ هزار و ۱۳۲ تن قیر تهیه و در صرف بهسازی معابر شهری، محلات کم برخوردار و بافت فرسوده و سکونتگاه غیررسمی ۱۵ شهر با مساحت مجموع  ۲۰۳ هزار مترمربع شد.

وی خواستار حمایت بیش از گذشته استاندار گلستان برای محرومیت‌زدایی شهری در استان شد.

شهردار گرگان هم گفت: ۸۰ هزار مترمربع از معابر خاکی این شهر هنوز خاکی و نیازمند تخصیص قیر رایگان‌ است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی افزود: این معابر خاکی شهری در ۱۰۹ محله شهر گرگان شناسایی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha