۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84972407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال پرشور دانش‌آموزان گناوه از برنامه " پیش اجلاس نماز"

گناوه - ایرنا - اجرای "پیش اجلاس نماز" به عنوان یکی از برنامه‌های مهم تربیتی آموزش و پرورش گناوه برای شکوفایی معنویت دینی در مدارس این شهرستان، مورد استقبال پروشور دانش آموزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برنامه پیش اجلاس نماز در مدارس گناوه روز شنبه با عنوان " نماز، مدرسه، خانه، مسجد" در دبستان دخترانه حضرت زهرا(س) این بندر به صورت نمادین برگزار شد که مورد استقبال پرشور دانش آموزان، مسئولان و اولیا قرار گرفت.

در این برنامه معنوی به منظور ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان، غرفه‌های نقاشی، سرود و نمایش با موضوع نماز توسط این داشن آموزان به اجرا در آمد که نشان دهنده عشق و پیوند آنها نسبت به این فریضه الهی است.

امام جمعه موقت گناوه در این برنامه گفت: اصلاح جامعه در گرو اصلاح افراد جامعه است و گرایش به سمت نماز و ارتباط با خدا یکی از راه‌هایی است که فرد را به کمال می رساند.

حجت الاسلام علی عابدی افزود: نماز به عنوان یکی از واجبات در دین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است که انسان را از آسیب ها و بلایا دور و محفوظ نگه می‌دارد و به سعادت و رستگاری سوق می‌دهد.

استقبال پرشور دانش‌آموزان گناوه از برنامه " پیش اجلاس نماز"

وی اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش می تواند نقشی مهم در راستای دین و خداباوری و ولایت مداری در نسل نو ایفا کند و چنین جلساتی برای رشد و بالندگی آنها و پیوند بیشتر با نماز و مسجد بین دانش آموزان و تسری دادن به خانواده بسیار موثر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: با توجه به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مورد نماز و دانش‌آموزان، تقویت ارتباط بین سه ضلع خانه، مدرسه و مسجد با اجرای برنامه های مختلف معنوی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

ضرغام مردانی افزود: در زمان حاضر دشمن با تمام توان خود برای دور کردن نسل نو از مساجد و مجامع دینی به میدان آمده است و ما به تناسب فعالیت دشمن باید برای خنثی سازی فعالیت های آنها برنامه ریزی به روز داشته باشیم.

وی گفت: در اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه، منزل و نماز و با هدف گسترش و ترویج فرهنگ نماز در بین دانش آموزان ، پیش اجلاس نماز در شهرستان برگزار شده است.

مردانی بیان کرد: اقامه نماز در تمامی مقاطع تحصیلی این شهرستان با همکاری و همت مدیران، روحانیون و امامان جماعت و انجمن اولیا و مربیان برپا می شود.

استقبال پرشور دانش‌آموزان گناوه از برنامه " پیش اجلاس نماز"

مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: دعوت از مبلغان حوزه‌های علمیه، برگزاری مسابقات، مقاله نویسی و تجزیه و تحلیل درباره نماز از دیگر برنامه‌های این اداره در نهادینه کردن این فریضه واجب الهی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناوه اظهار داشت: این مجموعه با توجه به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به عنوان‌بزرگترین سند بالادستی و مورد تاکید رهبری به موضوع نماز به عنوان یک واجب بزرگ‌الهی توجه خاصی داشته است.

طاهره احمدپور افزود: در این راستا برنامه های متعددی با شیوه های نوین در مدارس پیش بینی شده که برپایی نماز، تولید محتوا در فضای مجازی، تشکیل هیات اندیشه ورز با همکاری ستاد اقامه نماز شهرستان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای امامان جماعت مدارس و اهدای کارت خادم صلات به دانش آموزان بخشی از آنها است.

در پایان این آیین از مربیان و مروجان نماز در ادارات و دانش آموزان و برندگان مسابقه دانش آموزی با موضوع نماز تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha