۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84972430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عقد هرگونه قرارداد با اتباع خارجی غیرمجاز در البرز ممنوع است

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرگونه عقد قرارداد اجاره و رهن واحدهای مسکونی یا تجاری با اتباع خارجی غیرمجاز در این استان ممنوع است.

دهقان شیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشاوران املاک قبل از هر گونه معامله یا نوشتن قرار دادبین مالکان ایرانی و مستاجران خارجی موظف به دریافت مجوز قانونی اتباع خارجی هستند و بر این اساس با اسکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.
وی تاکید کرد: هرگونه قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است .

شیری ادامه داد : مدارک اتباع خارجی قبل از نوشتن قرارداد در بنگاه های معاملاتی باید به رویت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برسد و در صورت تاییدیه نسبت به عقد قرارداد اقدام شود.

وی افزود: در صورت عدم انجام این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان البرز ، بنگاهای مشاور املاک متخلف مشمول اعمال مقررات ماده ۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهند شد.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت : مشاوران املاک متخلف طبق قانون تعطیل خواهند شد.

وی اظهار کرد: همچنین بکارگیری اتباع خارجی دارای مجوز در کاری غیر از آنچه در رابطه استخدامی آنها تعیین شده است نیز طبق قانون مجازات حبس از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز برای کارفرما به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha