دفتر امور کنسولی استان کرمانشاه در دانشگاه رازی افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- دفتر امور کنسولی استان کرمانشاه (ویژه دانشجویان غیر ایرانی) امروز شنبه ۲۶ آذر ماه در مراسمی با حضور دکتر رحیمی رییس دفتر امور کنسولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه و دانشجویان در دانشگاه رازی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش ایرنا؛ رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در این مراسم با بیان اینکه این دانشگاه اکنون بیش از ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: از این تعداد، بیش از ۲۰۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه رازی مشغول به تحصیل هستند.

«محمدنبی احمدی» افزود: با راه اندازی این دفتر دیگر نیازی به تردد دانشجویان دانشگاه های استان کرمانشاه به تهران برای رفع مشکلات کنسولی خود همانند ورود، خروج، گم شدن ویزا نیست و تمام این خدمات در دانشگاه رازی ارایه می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین تعداد دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی را دانشجویان عراقی تشکیل می‌دهند، بیان داشت: دانشگاه رازی هم‌چنین دارای مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی است.

احمدی در پایان اظهار داشت: دانشگاه ها به سمت بین المللی شدن حرکت می‌کنند چرا که جذب دانشجوی خارجی و همکاری با دانشگاه های بین المللی شاخص مهمی در رتبه بندی دانشگاه ها است.

دفتر امور کنسولی استان کرمانشاه در دانشگاه رازی افتتاح شد

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت. با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha