مدیران خراسان شمالی برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی از لحاظ شاخص های اقتصادی در شرایط مناسبی قرار ندارد بنابراین مدیران اجرایی باید در جذب اعتبارات از وزارتخانه های متبوع تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد پاکمهر روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، نبود پیگیری مناسب از طرف مسوولان را عامل دیگر برای جذب نشدن منابع ملی عنوان کرد و افزود: سهم استان از پروژه های ملی کم و ناچیز است و در این باره نیاز است تا پروژه جدید تعریف و برای جذب اعتبارات ملی تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران کل استان باید تلاش کنند از وزارتخانه مربوطه پول جذب کنند گفت: تعداد پروژه و اعتبار ملی استان کم و ناچیز است و در استان ما تنها سه یا چهار شهرستان پروژه در زمینه جمع آوری فاضلاب دارد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: این مشکل ریشه دربی توجهی های گذشته دارد و پایه گذاری مناسب انجام نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مدیران آمار اشتباه از شاخص های توسعه ارائه داده اند و این امر سبب شده تا در پیگیری ها برای جذب اعتبار از تهران، با مشکل روبه رو شویم زیرا اولویت برای اختصاص منابع مالی با مناطق محروم و عقب مانده از توسعه است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی جایگاه استان در سرانه آموزشی و یا سرانه ورزشی دانش آموزان بالاتر از وضعیت موجود اعلام و ارائه می شود چگونه می توان انتظار داشت که اعتبار مناسب برای توسعه این خطه از کشور جذب شود.

وی با اشاره به اینکه خوب نشان دادن وضعیت موجود به وسیله مدیران با هدف ماندگاری در این مسوولیت، خیانت به مردم است اظهار کرد: آماردهی اشتباه یکی از علت های مهم در ناتوانی استان در جذب منابع ملی است.

پاکمهر یادآور شد: ارایه آمار غلط و غیرواقع از شاخص‌های توسعه استان سبب شد تا پیگیری‌های ما برای جذب منابع مالی برای این خطه از کشور بی نتیجه بماند.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه های خراسان شمالی در وزارت خانه ها دارای اولویت نیست اظهار کرد: متاسفانه پروژه راهسازی آزادشهر به شاهرود در حال جایگزین شدن به پروژه بجنورد-اسفراین است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha