۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84972713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقدامات دولت سیزدهم در روستاهای خراسان شمالی ستودنی است

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم اقدامات ارزنده و ستودنی در روستاهای خراسان شمالی و توسعه این مناطق اجرا کرده است که باید اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد وحیدی روز شنبه در نشست برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: اقدامات انجام شده در روستاها در زمینه آبرسانی، اجرای پروژه های راهسازی و یا طرح هادی دریک و نیم سال گذشته قابل مقایسه با پیش از آن نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم نگاه و رویکرد مناسب به توسعه مناطق محروم و روستایی دارد.

وحیدی با تاکید بر تاثیر سرمایه گذاری بخش خصوصی بر توسعه استان گفت: در این باره باید زمینه برای ورود بخش خصوصی در سرمایه گذاری مهیا و فراهم شود.

وی گفت: اکنون بیشتر شهرک های صنعتی استان آماده سرمایه گذاری است، ۹۸ هکتار زمین در گرمه به ناحیه صنعتی این شهرستان ملحق شد، باید زیر ساخت ها در این مکان تامین شود تا سرمایه گذار وارد عرصه سرمایه گذاری شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مصوبه سفر دولت مبنی بر پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات گفت: اعلام شد که پرداخت این تسهیلات بر اساس منابع و مصارف بانک ها انجام می شود این در حالی است که منابع بانکی این استان کم و در این استان، همواره مصارف بانک ها بیش از منابع بوده و بانک ها نگران جریمه بانک مرکزی هستند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط، تحقق مصوبه سفر دولت به استان در پرداخت تسهیلات با مشکل روبه رو است.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: این نگاه دولت اصلاح نشود و پرداخت تسهیلات بر اساس منابع و مصارف بانکها باشد، استان های کم برخوردار فقیرتر می شوند.

تاکید بر جذب منابع ملی

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با تاکید بر تلاش مدیران برای جذب اعتبارات ملی گفت: با توجه به اینکه منابع استانی کم است، دستگاه های اجرایی باید برای جذب منابع ملی پروژه تعریف کنند.

محمدرضا حسین نژاد اظهار داشت: ارائه آمار از وضعیت موجود استان در زمینه شاخص های توسعه باید واقعی باشد.

وی درباره جایگاه پژوهش گفت: موضوعات پژوهشی باید متناسب با نیاز و برای حل مشکلات و دغدغه های استان باشد و فراخوان اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی دانشگاه های استان در اولویت قرار گیرند.

در این نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان با الحاق ۵۰ هکتار زمین به شهر جاجرم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری ساختمان آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه و سملقان و شیروان به ترتیب به نیروی انتظامی و راه و شهرسازی موافقت کردند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha