۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۵۵
کد خبر: 84972720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس درباره تداوم کمک تسلیحاتی به اوکراین بازنگری می‌کند

لندن - ایرنا - درخواست ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس برای ارزیابی آخرین اوضاع جنگ در اوکراین، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کاهش کمک‌های تسلیحاتی لندن به کی‌یف را در شرایطی که به تعبیر رسانه‌های انگلیسی جنگ با روسیه وارد مرحله حیاتی شده، افزایش داده است.

به گزارش شنبه ایرنا، انگلیس دومین تامین کننده سلاح به اوکراین پس از آمریکا بشمار می‌رود و تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند تجهیزات نظامی به این کشور ارسال کرده است. این کشور همچنین برای سربازان اوکراینی برنامه آموزشی تدارک دیده و قصد دارد تا هر ۱۲۰ روز ۱۰ هزار سرباز آموزش دیده تحویل دهد.

با این حال به نظر می‌رسد که نخست وزیر هندی‌تبار انگلیس که پیشتر سکان وزارت دارایی را برعهده داشت، بخواهد در بحبوحه مشکلات مالی کشور، سیاست جدیدی را در پیش بگیرد. بنگاه سخن‌پراکنی دولت انگلیس (بی‌بی‌سی) در گزارشی نوشته است که سوناک خواستار ارزیابی آخرین اوضاع جنگ شده و اینکه تسلیحات انگلیس چطور مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ مساله‌ای که باعث بروز سوالاتی در دفتر نخست وزیری شده است.

یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیر انگلیس ادعا کرد که سوناک همچنان از اوکراین حمایت می کند و گزارش‌ها درباره رویکرد احتیاطی وی را رد کرد. نخست وزیر انگلیس نیز نوامبر گذشته به کی‌یف سفر کرد و در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور، وعده ارسال تجهیزات بیشتری را مطرح کرد. در جریان این سفر رئیس نیروهای مسلح اوکراین نیز خواستار گسترش حمایت‌های نظامی بین‌المللی از اوکراین شد.

این درحالیست که جهش بی‌سابقه شاخص تورم و افزایش افسارگسیخته هزینه‌های زندگی، جزیره را در بدترین شرایط اقتصادی نیم قرن گذشته قرار داده است. شاخص نرخ تورم در انگلیس براساس تازه‌ترین گزارش اداره آمار ملی این کشور از محدوده ۲ به ۱۰.۷ درصد رسیده و انگلیس، به گفته رئیس بانک مرکزی وارد یک دوره طولانی رکود اقتصادی شده است.

مشکلات اقتصادی و معیشتی در انگلیس در حدی عمیق است که صدها هزار نفر از مشاغل عمومی از کارکنان شبکه ریلی و اداره پست تا پرستاران و رانندگان آمبولانس در اعتراض به وضع موجود، در واپسین روزهای سال میلادی دست از کار کشیده و کشور را با بزرگترین اعتصاب در ۳۰ سال اخیر مواجه کرده‌اند.

وزیر دارایی انگلیس پیشتر درباره طوفان اقتصادی در این کشور هشدار داده و ریشی سوناک هم در اظهاراتی جنجالی تاکید کرده است که مردم نباید توقع داشته باشند دولت حلال تمام مشکلات معیشتی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha