۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84973005
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: نظام آموزشی نیازمند کیفیت بخشی است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: ما نه تنها در نظام آموزشی بلکه در تمام نظام اداری کشور به شدت نیازمند کیفیت بخشی و افزایش بهره‌وری هستیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کارآمدی دستگاه اجرایی کشور و دستگاه‌های اداری مستلزم همین کیفیت بخشی کارها و در واقع بازنگری است.

وی افزود: کیفیت بخشی در حوزه آموزش و پرورش بشدت نیاز است و باید زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان استان در عرصه‌های علمی و ورزشی فراهم شود و آنان به مسیر شکوفایی هدایت شوند.

استاندار کردستان یادآور شد: اعتبارات آموزش و پرورش ملی است و دست استان خیلی باز نیست اما در حد امکان حمایت می کنیم، ضمن اینکه آموزش و پرورش هم باید برنامه‌ریزی داشته باشد تا زمینه شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان موفق فراهم شود.

وی خواستار توجه به مولدسازی و تجاری‌سازی شد و گفت: می‌توان از مولدسازی و استفاده از ظرفیت تجاری‌سازی، مکان‌های مغفول مانده همچون ساختمان اداری آموزش‌ و پرورش ناحیه یک سنندج در میدان آزادی، درآمدزایی ایجاد کرد.

زارعی کوشا همچنین بر طرح و تصویب واگذاری املاک‌ دولتی در شورای برنامه‌ریزی تاکید و اظهار کرد: دستگاه‌هایی که برخلاف این رویکرد عمل کنند، باید پاسخگو باشند.

وی گفت: آموزش و پرورش استان کردستان با توجه به اینکه منابع زیادی دارد، می‌تواند اماکن قدیمی که امکان بازسازی و تغییر کاربری دارند، را احصا و ضمن درآمدزایی، در جهت رفع نیازهای مدارس استان از آنها استفاده کند.

اماکن قدیمی آموزش و پرورش بازسازی شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان نیز در این نشست گفت: آموزش و پرورش کردستان با توجه به اینکه منابع زیادی دارد، می‌تواند اماکن قدیمی که امکان بازسازی و تغییر کاربری دارند، را احصا و علاوه بر درآمدزایی، در راستای رفع نیازهای مدارس استان از آن استفاده کند.

ارسلان ازهاری افزود: آموزش و پرورش می‌تواند ظرف مدت ۶ ماه در راستای رفع نیازهای مدارس، این اماکن را شناسایی و احصا کند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha