۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84973174
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی زیر کشت پاییزه رفت

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۷۸ هزار و ۱۳۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در سال زراعی جاری (از ابتدای مهر سال ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) زیر کشت پاییزه رفت که گندم بیشترین سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

محمد محمد زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این سطح؛ ۷۲ هزار و ۵۳ هکتار مربوط به زمین های آبی و ۱۰۶ هزار و ۸۵ هکتار مربوط به زمین های دیم استان است.

وی افزود: در مجموع ۴۱ هزار و ۴۷۰ هکتار زمین های آبی و ۸۱ هزار و ۶۷۰ هکتار زمین دیم به کشت گندم اختصاص یافت که این میزان ۸۵ درصد از برنامه های تعهدی وزارتخانه را شامل می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: کشاورزان استان در سال زراعی جاری تاکنون در سطح ۳۰ هزار و ۲۲۸ هکتار زمین های آبی و ۳۱ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین های دیم جو کشت کرده اند که به ترتیب ۷۹ و ۷۰ درصد از تعهد ابلاغی تحقق یافته است.

وی عنوان کرد: کشاورزان همچنین ۶۴۰ هکتار اراضی آبی و ۲۰ هکتار دیم را به کلزا، ۲۸۴ هکتار زمین آبی و ۵۱۴ هکتار زمین دیم به دانه روغنی کاملینا، ۸۲ هکتار از زمین های دیم را به کشت دانه روغنی گلرنگ، ۱۰۳ هکتار زمین های دیم به انواع حبوبات و ۴۸۶ هکتار زمین دیم را به انواع علوفه یونجه و ماشک اختصاص دادند.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است و مساحت کل اراضی استان شامل زمین های دیم، آبی و آیش ۴۳۵ هزار هکتار است که از مجموع این میزان ۶۵.۵ درصد دیم و ۳۴.۵ درصد آبی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha