۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84973236
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ایجاد زیرساخت محور گردشگری زنجان به سلطانیه از اعتبارات سفر رییس جمهور آغاز شد

زنجان - ایرنا- سرپرست فرمانداری سلطانیه گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اعتبار ایجاد زیرساخت محور گردشگری زنجان به سلطانیه از محل اعتبارات سفر رییس جمهور تامین و عملیات اجرایی طرح ها، آغاز شده است.

محمدرضا براتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سنگفرش جدید بافت سنتی اطراف گنبد سلطانیه با ۵۰ درصد آورده شهرداری شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعریض جاده سلطانیه به قیدار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور در دست انجام است، اظهار داشت: در زمان حاضر این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص منابع لازم ۹ کیلومتر مسیر نیز آسفالت ریزی شده که طبق برنامه ریزی ها به زودی افتتاح خواهد شد.

سرپرست فرمانداری سلطانیه ادامه داد: سه راهی طارم به سه راهی سلطانیه از دیگر پروژهای در دست اقدام سفر رییس جمهور است که تحقق این مهم نیز می تواند از ابعاد گوناگون نقش اثرگذاری در پیشرفت منطقه به خصوص در جذب گردشگر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سفر وزیر میراث فرهنگی به این شهرستان و بازدید از آثار تاریخی سلطانیه بحث اعطای تسهیلات چهار درصدی برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، اماکن تاریخی و حتی احداث هتل مطرح شد، اضافه کرد: در زمان حاضر آمار دقیقی در این خصوص وجود ندارد و متولی این مهم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

براتی با تاکید بر اینکه رشد و توسعه این شهرستان نیازمند توجه جدی است، ادامه داد: احیا کاربری فرهنگی و گردشگری اماکن تاریخی سلطانیه توسط بخش خصوصی، علاوه بر رونق اقتصادی در این حوزه، موجب توسعه گردشگری و جذب بیشتر گردشگران در این بخش خواهد شد و باید تعداد اقامتگاه‌های بومگردی و اقامتی در شهر سلطانیه افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، سلطانیه یکی از شهرهای تاریخی زنجان به شمار می رود که در ۳۷ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

گنبد سلطانیه تنها اثر جهانی استان زنجان در این شهر قرار دارد و این شهر دارای بناهای تاریخی زیادی است که همه‌ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha