یک هزار مددجوی ناشنوا از خدمات بهزیستی بروجرد بهره‌مند هستند

بروجرد - ایرنا - رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: یک هزار مددجوی ناشنوا و کم شنوا از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند.

کرم رضا پیردایه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه افراد ناشنوا و کم شنوای تحت پوشش بهزیستی، وسایل و تجهیزات توان بخشی مورد نیاز همچون سمعک را دریافت می کنند و از سایر حمایت ها اعم از دریافت وام خوداشتغالی، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه درمان و سایر کمک های موردی نیز بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مرتبط با ناشنوایی از همان روزهای آغاز تولد قابل تشخیص است، افزود: همه نوزادان متولد شده در شهرستان بروجرد در همان سه روز نخست تولد مورد تست غربالگری شنوایی قرار می گیرند.

پیردایه بیان کرد: با انجام این تست، چنانچه نوزادانی دارای مشکلات مرتبط با ناشنوایی باشند تشخیص داده می شوند و اگر نیاز به اقدامات تخصصی همچون کاشت حلزون باشد مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرند.

رییس اداره بهزیستی بروجرد گفت: امسال بیش از ۲ هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی قرار گرفته اند که از این تعداد حدود ۳۵ نفر مشکوک به ناشنوایی بودندکه بعد از اینکه به پزشک ارجاع داده شدند و مورد بررسی های دقیق تر قرار گرفتند از این تعداد چهار نفر مشکل ناشنوایی و یا کم شنوایی داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha