استاندار سمنان: افزایش جمعیت و نرخ باروری استان نیازمند مشارکت عمومی است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: افزایش نرخ فرزندآوری در استان برای جلوگیری از پیری جمعیت، مهاجرپذیری و حاشیه‌نشینی، نیازمند یک بسیج و مشارکت عمومی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان استان در فرهنگسرای کومش سمنان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های اجرایی استان سمنان مکلف هستند تا قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به صورت کامل اجرا کنند، افزود: امروز نیاز است تا برای مدیریت بحث جمعیت در استان تمامی دستگاه های اجرایی، علما، روحانیون، نخبگان و ذی‌نفوذان به صورت ویژه و با جدیت بیشتر پای کار باشند.

وی افزود: بسیج در تمامی برهه ها و بخش های مختلف اجرایی از جمله اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، و اجتماعی، همواره یار و همراه و بازوی توانمند دولت و دستگاه های اجرایی بوده است.

وی ابراز داشت: از مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط کارگروه های ذیل مجمع بسیج استان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، و اقتصادی، به بهترین شکل ممکن استفاده خواهد شد.

هاشمی گفت: تولید پول و ثروت در سطح روستاها به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان و نیروی کار روستایی و جلوگیری از مهاجرت، ایجاد حاشیه‌نشینی و آسیب‌های مرتبط با این‌ مهم، امری ضروری است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در بحث پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ در سطح استان بالغ بر ۴۰ درصد فراتر از تعهدات استان ، تسهیلات به متقاضیان‌ پرداخت شد، گفت: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۶ نیز با اولویت مشاغل خانگی و روستایی و ایجاد فرصت های شغلی در روستاها پرداخت انجام‌خواهد شد.

وی ابراز داشت: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، فناوری روز و سامانه های نوین آبیاری در بخش کشاورزی در راستای افرایش بهره وری و تحقق رشد اقتصادی از دیگر اولویت های استان است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم در استان سمنان ۳۱ شرکت دانش بنیان به مجموعه شرکت های دانش بنیان استان اضافه شد که از این تعداد پنج شرکت در حوزه کشاورزی مشغول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha