سهم دادرسی‌ الکترونیک در دستگاه قضا به ۸۰ درصد رسید

کرمان- ایرنا- رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به اینکه سهم ۸۰ درصدی دادرسی‌های الکترونیک در کشور بیانگر کیفیت دادرسی‌های نوین است، گفت: در استان کرمان ۸۵ درصد رسیدگی‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از دادگستری کرمان، محمد کاظمی فرد روز یکشنبه در جریان بازدید از زندان کرمان و بررسی روند دادرسی‌های الکترونیک افزود: پس از شیوع کرونا، دادرسی الکترونیک در قوه قضائیه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با توسعه دادرسی‌ الکترونیک بسیاری از معضلات حل شده است، بیان کرد: با توسعه دادرسی‌ الکترونیک، ضمن کاهش هزینه ها، گام های اساسی در زمینه حفظ کرامت مددجویان، کاهش مشکلات اعزام و بدرقه مددجویان و نیز اطاله دادرسی برداشته شده است.

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان مرکزی کرمان را از مصادیق حفظ حقوق شهروندی مددجویان دانست و گفت: با ایجاد این دفاتر، مددجویان می توانند درخواست‌ها و لوایح خود را به صورت الکترونیکی به مرجع قضایی ارسال و امورات مربوطه را پیگیری کنند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با همراهی دادستان مرکز استان و سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از مرکز مانیتورینگ، مرکز دادرسی الکترونیک و دفتر خدمات الکترونیک مستقر در زندان مرکزی کرمان نیز بازدید کردند.

همچنین رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با حضور در محاکم عمومی و تجدیدنظر، از شعب قضایی رسیدگی کننده به پرونده ها به صورت الکترونیک نیز بازدید کرد و نظرات قضات این شعب درباره نقاط قوت و ضعف دادرسی‌های الکترونیک مطرح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha