۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84973748
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

مسئولان گیلان در پاسخگویی به مردم از موازی‌کاری پرهیز کنند

رشت - استاندار گیلان بر ضرورت پرهیز از موازی کاری مسئولان و پاسخگویی آنان در برابر مطالبات به حق مردم به عنوان ولی نعمتان این کشور تاکید کرد.

اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان بهره گیری از همه ظرفیت ها در مسیر اعتلای فرهنگی را ضروری دانست و اظهار کرد: بازسازی ساختار فرهنگی، نیازمند حرکت انقلابی است.

وی بیان داشت: ضعف فرهنگی موجود را باید با پاسخگویی مسئولان تقویت و با پیوند حلقه های هویت ساز، بهره گیری از نخبگان فرهنگی و بر اساس منویات رهبری و راهبردهای اساسی دولت سیزدهم و مدیریت استانی با تغییر ساختار فرهنگی اجرایی کنیم.

عباسی با اشاره به تلاش دشمنان علیه ایران اسلامی و سرمایه گذاری معاندان برای تخریب فرهنگی کشور در قالب جنگ نرم افزود: رویکرد اصلی جنگ نرم فروپاشی پیوندهای هم‌گرایانه ملت، بی کفایت نشاندن مسئولان، بزرگنمایی مشکلات و در نهایت انحصارطلبی دشمنان است.

استاندار گیلان روشنگری و تبیین کارکردهای نظام و دولت را الزامی در مسیر مدیریت جنگ در جبهه فرهنگ دانست و اظهار کرد: منویات رهبر معظم انقلاب نقشه راهی برای سیاستگذاران و برنامه سازان عرصه فرهنگ است.

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دهه ۷۰ بر موضوعات مهمی همچون شبیخون فرهنگی و مهندسی فرهنگی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه اقدام اثربخشی در جریان مدیریت تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در زمان خود صورت نگرفت و این روزنه هر روز عمیق تر تا اینکه امروز به دستاویز و ابزاری برای دشمنان مبدل شد.

استاندار گیلان با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به مقوله فرهنگ طی سال‌های پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: با وجود صرف اعتبارات قابل توجه، متاسفانه به نتایج مطلوبی در حوزه فرهنگی به ویژه اشاعه فرهنگ ایرانی- اسلامی دست نیافتیم که این مساله به سبب اقدامات جزیره‌ای، بی توجهی به نیاز روز، آینده نگری و عدم مدیریت منابع بوده است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، بر لزوم پیوند هرچه مستحکم تر حوزه و دانشگاه در مسیر اعتلای فرهنگی و نیز روشنگری ائمه جمعه و مبلغان مذهبی در روستاها و شهرها نسبت به اقدامات نظام و دولت تاکید کرد و افزود: نباید راه را برای رسوخ دشمن به افکار و عواطف مردم بازگذاشت.

وی امر به معروف و نهی از منکر توام با مهربانی و روی خوش را امری مقبول در آحاد جامعه دانست و تصریح کرد: این فریضه مهم باید در مسیر اصلاح جامعه صورت گیرد و همگان در اجرای آن نگاهی متعادل و مشارکت جو داشته باشند.

امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی در نیم قرن اخیر اظهار کرد: دشمن در این سال ها کوشید تا میدان ها را علیه نظام اسلامی به کار گیرد، اما جمهوری اسلامی ایران از همه میدان‌های تهدیدی به عنوان فرصت شکوفایی و ارتقا موقعیت خود استفاده بهینه کرد و این هنر جمهوری اسلامی و هنر مدیریت نظام اسلامی است.

آیت الله رسول فلاحتی به موضوع عفاف و حجاب در ادارات اشاره کرد و افزود: انتظار است تا در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی استان گیلان گزارشی درباره وضعیت این حوزه و  رعایت عفاف و حجاب و تفکیک جنسیتی در ادارات ارایه شود.

وی خاطر نشان کرد: در اماکنی اعم از دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کلینیک ها، بانک‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و مطب پزشکان خصوصی و در فضاهایی که محل آمد و شد عمومی است باید رعایت حدود قانونی عفاف و حجاب انجام شود.  

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار کرد: در مورد بی‌عفتی‌ها و کشف حجاب هایی که در خیابان‌ها صورت می‌گیرد هم به زودی جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد زیرا بسیاری از زنان جامعه ما ناراحتند و در این مورد مطالبه گری می‌کنند و حق هم دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خطاب به دشمنان مروج کشف حجاب بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهیدان، امدادهای الهی و با حمایت‌های همه مردم خود، بی حجابان و بدحجابان و پدیده کشف حجاب را از جامعه جمع خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha