بی‌توجهی به دستاوردهای فناوران داخلی آنها را به خارج کوچ می‌دهد

بوشهر - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در استان بوشهر فرصت و مقصد مطلوبی برای واحدهای فناور و دانش بنیان فعال است و در صورتی که شرکت‌های حاضر در این منطقه دستاوردهای فنی و تکنیکی این واحدها را در نیابند، سرخوردگی ناشی از آن، فناوران کشور را کوچ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن رزمی نیا عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه ساخت داخل نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه بیان کرد: آسیب دیگر بی توجهی شدن به دستاوردهای و فناوری‌های محققان و واحدهای فناور داخلی حرکت به سمت وابستگی به مهندسی خارج از مرزها است.

وی اظهار کرد: منطقه ویژه انرژی پارس نبض تپنده اقتصادی سرزمین ماست و برپایی ششمین نمایشگاه ساخت داخل حوزه نفت گاز و پتروشیمی در عسلویه یک تلاقی هوشمندانه است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس ادامه داد: این محفل حاصل دسترنج، دستاوردها و تراوشات فکری خلاقان این سرزمین است و این گرد هم‌آیی یکی از بزرگترین اتفاقات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به شمار می‌رود.

رزمی نیا یادآور شد: شرکت آتیه سازان فناوری با همکاری شتاب دهندگان بازار فارس از واحدهای مجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس موفق به برگزاری این نمایشگاه و گرد هم آوردن فعالان و متخصصان حوزه‌های متعدد شده‌اند و امید است دستاوردهای درخشانی برای برگزار کنندگان و شرکت کنندگان داشته باشند.

وی یادآور شد: پارک علم و فناوری خلیج فارس میزبان بیش از ۱۵۰ واحد فناور در انواع حوزه‌های تخصصی است و استانداری بوشهر نیز در یکسال اخیر همراهی بسیار خوبی با این مجموعه داشته است.

بیمه‌های برای کاهش ریسک قرارداد دانش بنیان‌ها و صنایع ورود کنند

مجری نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تا کنون حمایت‌های از واحدهای سازنده داخلی حمایت‌های یارانه‌ای بوده است اما شرکت‌ها بیش از این نیازمند حمایت در توسعه بازار هستند.

مبین غفوری افزود: شرکت ‌ای سازنده برای ورود به لیست وزارت نفت دچار چالش هایی هستند که روند را طولانی کرده است.

وی پیشنهاد کرد: شرایطی فراهم شود که مجموعه‌های تولیدی و کارفرمایی این امکان را داشته باشند تا بتوانند با سازندگان به شکل آسانتری تعامل کنند.

مجری نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه ادامه داد: اکنون تنها حمایت از سازندگان مورد توجه قرار گرفته در حالی که برای شکل گیری بازار  هم سازنده و هم خریدار و تقاضا کننده باید حمایت شوند.

وی توضیح داد: بیشتر قراردادهای سازندگان داخلی با صنایع حوزه انرژی به این صورت است که پس از نصب کالا در صورت خوب عمل کردن هزینه به سازنده پرداخت می‌شود که ریسک فعالیت را برای دانش بنیان‌ها افزایش داده است.

غفوری تاکید کرد: باید بیمه ها به این قراردادها ورود کنند تا ریسک مجموعه‌های تولیدی ساخت داخل کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha