پیشرفت مازندران بدون اجرای طرح‌های پژوهشی امکان‌پذیر نیست

ساری - ایرنا - نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت مازندران در حوزه های مختلف صنعتی و کشاورزی بدون اجرای طرح‌های پژوهشی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا حاجی پور شامگاه یکشنبه در همایش پژوهشی شهید فخری زاده در ساری افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی به توسعه کشور مبتنی بر طرح های پژوهشی تاکید دارند و برای تحقق این امر باید به دانشگاه ها اهمیت ویژه ای داد.
وی خاطر نشان کرد: ورود دانشگاه ها به اجرای طرح های صنعتی و تولیدی برای توسعه کشور اجتناب ناپذیر است و در این بین قوانین خوبی در سال های گذشته برای تحقق این مهم مصوب شده است.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمایت از پژوهشگران باید جزو وظایف ذاتی مسئولان باشد اما در سال های گذشته می دیدیم که به اندیشمندان جامعه کمترین توجه هم نمی شد اما در دولت سیزدهم با همراهی مجلس شورای اسلامی برای حضور پژوهشگران در حوزه های مختلف اقتصادی و صنعتی کشور برنامه های مطلوبی ترتیب داده شده است.
حاجی پور گفت: یکی از دلایل مهم مغفول ماندن ظرفیت‌های جنگل و دریا در حوزه گردشگری بهره نبردن از طرح های پژوهشی است و باید دانشگاه ها روند حضور دانشجویان و استادان دانشگاه در حوزه های مختلف اقتصادی استان را تسهیل کنند.
وی اضافه کرد: توسعه اقتصادی در استان بدون بهره گیری از ظرفیت پژوهش امکان‌پذیر نیست و باید مسئولان اجرایی تمام قد در کنار پژوهشگران حوزه کشاورزی، صنعتی و تولیدی باشند.
به گزارش ایرنا، پیشتر در آیینی که روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه در تهران با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد استانداری مازندران رتبه نخست پژوهش و نوآوری را در میان استانداری‌های سراسر کشور کسب کرد و در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران از سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار برتر تجلیل شد که امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران به نمایندگی از استاندار، تندیس و لوح تقدیر را از محمدعلی زلفی گل دریافت کرد.
انتخاب استانداری مازندران به عنوان رتبه نخست کشور در حوزه پژوهش و نوآوری، براساس ارزیابی عملکرد یکساله معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری در حوزه پژوهش و ساماندهی اعتبارات پژوهشی از سوی وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است.
همچنین در همایش امروز پژوهشگران برتر استان مازندران در حوزه های مختلف صنعتی، دانشگاهی و ایده های برتر از سوی استاندار مازندران تجلیل شدند و دبیرخانه دائمی جشنواره پژوهشی شهید فخری زاده به صورت رسمی آغاز بکار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha